Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentät klocka?

  • Vattentät klocka?

    Publicerad av malibu på 26 maj, 2015 vid 11:52

    Finns det några bra klockor som passar surf? Behöver inte alls vara något fancy. Bara något som funkar och klarar massa saltvatten.

    Har googlat runt men hittar bara info om att vattentäta klockar INTE är vattentäta… 🙂

    macedu svarade 8 år, 8 månader sedan 22 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 12:21

    Casio G-shock. Nackdel är att de ibland är lite svåra att läsa pga små siffror och visare. Och ganska plottriga displayer. Det är den enda klocka jag inte kört sönder genom åren (förutom den jag har nu).

  • bulanb

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 12:25

    Har en casio G-shock som suttit i selen i säkert 10 år. Funkar hur bra som helst, verkar tåla alla saltvatten. Går att byta batteri på själv när det är dags. Har till och med tappat den i kalmarsund och hittat den på botten igen.
    Mycket rekommenderad surfklocka. 😜

  • hollister

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 12:36

    Jag köpte en billig Prologue på Clas Ohlson som funkat bra i ca 7 år… vattentät till 10ATM ska det va…man är ju sällan djupare än nån meter när man vindsurfar. Har läst att köper man en klocka som bara tål 1ATM gillar den inte att vara i vatten någon längre tid. Dem är tydligen bara “spolsäkra”.

  • malibu

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 13:09

    Prologue? Den här?
    http://www.clasohlson.com/se/Armbandsklocka-digital/36-4046
    Verkar ju helt perfekt! 199kr!

    G-shock är säker bra, men 1000 spänn för en klocka… 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 15:17

    Jag har En g-shock nu, innan hade jag en GUL vilket är en bättre klocka tycker jag. Fördelen med g-shock är vikten och att den är mjuk och det går inte att skada sig på den. Böda ligger närmre 2 lax, vilket verkar vara ett ok pris för en vattentät kronograf…

  • dr-masse

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 15:18

    Eh, hittar ett gäng g-shocks för 495 och uppåt på första sökförsöket…

    Men visst, mer än 199 är det.

  • sailortrash

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 16:55

    ok, jo men till det priset är de nog inte “kronografer”, och inte 10 eller 20 ATM, vilket är garanterat vattentätt.

  • malibu

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 17:01

    Jag har beställt klockan från Clas Ohlson. Känns prisvärt för en klocka jag ska bada med 🙂

    Som sagt var jag ute efter billigast möjliga pryl som funkar.

    Men jag är helt med på att andra har andra preferenser. Mitt prylbegär är ganska lågt och jag hade helst kört utan om det inte vore för att man då och då faktiskt har en tid att passa. Mest för att jag en gång råkade lägga av för tidigt 🙂

  • pedersen

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 19:51

    Varning för Teknikmagasinet “vattentäta”. Två stycken på kort tid som fått vatten i sig vid surf. Skall tåla 100m. http://www.teknikmagasinet.se/produkter/hem-o-hushall/klockor/armbandsur/latitude-thermo

  • hollister

    Medlem
    27 maj, 2015 vid 06:01

    @malibu 733216 wrote:

    Prologue? Den här?
    http://www.clasohlson.com/se/Armbandsklocka-digital/36-4046
    Verkar ju helt perfekt! 199kr!

    G-shock är säker bra, men 1000 spänn för en klocka… 🙂

    Jepp! Det är den..färgen kanske har ändrats på 7 år. ☺

  • malmorama

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 08:07

    Gul gör snygga som man kan på vattnet och av vattnet. Skönt ha en klocka för allt. Den här är snygg men det finns fler:
    http://www.klockmaster.se/prod/Piccadilly-Silver-Leather_35793/City_5082/SWE/SEK

  • maca

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 09:14

    Hade en G-shock i herrans massa år och var supernöjd!
    Just det att den var snäll mot både kropp och utrustning tyckte jag var grymt. Dessutom var den snygg. Men sen var vi i Egypten och ngn hade svårt att skilja på mitt och ditt. Försvann från armen – grrrr! Tror den heter G-LIDE series eller liknande.

    Hmm, nu fick jag ngt att lägga till på önskelistan

  • pedersen

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 06:02

    Denna inhandlades i veckan. Hoppas den håller bättre är de tre tidigare jag haft.
    http://uropenn.se/casio-herrklocka-8519
    Såg på i Ur&Penns-affär en förklaring på djuptalet på klockan.
    50m-tål att du har den på dig när du tvättar händerna “vattensäker”
    100m-tål ett snabbdopp
    200m-först nu pratar vi vattentät

  • kaolle

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 09:21

    @malibu 733208 wrote:

    Finns det några bra klockor som passar surf? Behöver inte alls vara något fancy. Bara något som funkar och klarar massa saltvatten.

    Har googlat runt men hittar bara info om att vattentäta klockar INTE är vattentäta… 🙂

    Jag använder en SUUNTO safirglass klassad för 100 m, finns även med vindsurfing program.

  • gustavl

    Medlem
    4 juni, 2015 vid 07:44

    G-shock = “klock”-ren!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentät klocka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.