Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vattentemperaturen i Öresund ??

• mons

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 08:05

kallt =) nä jag vet faktiskt inte riktigt…men det börjar kännas riktigt ordentligt nu =(

• mons

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 08:19

nu vet jag! blev lite intresserad så jag tog termometern och tassade ner till stranden och hoppade smidigt utpå ett par stenar och mätte 4(!)grader i vattnet…brrr. Detta var i Höganäs

detta var vid strandkanten, och det har varit spegelblankt de senaste dagarna, men det lär inte ha värmtsupp några många tiondelar ändå…

• kitelife

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 08:37

Usch! Brrrrr… tur man har torrdräkt blush.gif (varm inte skäms)

• mons

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 09:27

ja faktiskt riktigt kallt… tråkigt! var ju nyss augusti, och då var det 20grader i vattnet… suck men nu kan det inte sjunka så mycket mer på ett tag, har aldrig set is på sundet i oktober! =) så max en 3-4 grader till
    =) ser det positivt cool.gif

(bara en sak KiteLife, fick du mitt mail igår ang. AB 8,4, 11,8?)

//måns

[email protected]

• kitelife

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 17:32

Visst, tyvär hann jag inte fota brädan idag men jag kommer med ett utförligt svar i morrn…

• mons

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 18:07

det e lungt… bara lite nyfiken =) stessalungt

• kitelife

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 12:11

Var i en runda på tippen idag och fy f#n vad kallt det var!!!! nu är det dags att rota fram handskar mössa vasselin gladpack doppvärmare och allt annat man kan komma på…

Jag klarade knappt en 1/2 timme sen kändes inte händerna längre så jag var tvungen att gå upp, att det sen ökade till 15+ hjälpte inte mycket tongue.gif

• mons

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 12:32

var ute förra helgen… riktigt kallt nu. var ute 2,5 timmar och sedna var mitta fötter riktigt ned frusna. packade ihop, bytte om, körde hem, duchade, såg en fotbollsmatch, och i slutet av den, ca. 4 timmar senare så började jag att känna av de igen =)

måste nog skaffa bättre skor… (och kite, och bräda smile.gif )

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 17:54

Vi var på storvägen idag (ljunghusen) vatten temp 12grader helt ok. Till och med Martin var ute. Sjuka vågor, lätt 2m. Martin bjöd också på säsongens högsta hopp (runt 10-15m).
    Till er som fryser om händer och fötter, köp Maui Magics skor 6mm höga skaft och grymt smidiga, samt deras torr handskar 2mm extremt varma.

• hugeo

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 18:17

fan att man var så jedra backis idag då, jag körde utan skor igår i 1.5h det var lungan på storvägen då.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA