Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vattentemperaturen i Öresund ??
-
Vattentemperaturen i Öresund ??
Publicerad av melker på 11 oktober, 2002 vid 07:14Hur kallt är det i vattnet nu ??
Melker
hugeo svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
kallt =) nä jag vet faktiskt inte riktigt…men det börjar kännas riktigt ordentligt nu =(
-
nu vet jag! blev lite intresserad så jag tog termometern och tassade ner till stranden och hoppade smidigt utpå ett par stenar och mätte 4(!)grader i vattnet…brrr. Detta var i Höganäs
detta var vid strandkanten, och det har varit spegelblankt de senaste dagarna, men det lär inte ha värmtsupp några många tiondelar ändå…
-
ja faktiskt riktigt kallt… tråkigt! var ju nyss augusti, och då var det 20grader i vattnet… suck men nu kan det inte sjunka så mycket mer på ett tag, har aldrig set is på sundet i oktober! =) så max en 3-4 grader till
=) ser det positivt
(bara en sak KiteLife, fick du mitt mail igår ang. AB 8,4, 11,8?)
//måns
-
Visst, tyvär hann jag inte fota brädan idag men jag kommer med ett utförligt svar i morrn…
-
Var i en runda på tippen idag och fy f#n vad kallt det var!!!! nu är det dags att rota fram handskar mössa vasselin gladpack doppvärmare och allt annat man kan komma på…
Jag klarade knappt en 1/2 timme sen kändes inte händerna längre så jag var tvungen att gå upp, att det sen ökade till 15+ hjälpte inte mycket
-
var ute förra helgen… riktigt kallt nu. var ute 2,5 timmar och sedna var mitta fötter riktigt ned frusna. packade ihop, bytte om, körde hem, duchade, såg en fotbollsmatch, och i slutet av den, ca. 4 timmar senare så började jag att känna av de igen =)
måste nog skaffa bättre skor… (och kite, och bräda
) -
Vi var på storvägen idag (ljunghusen) vatten temp 12grader helt ok. Till och med Martin var ute. Sjuka vågor, lätt 2m. Martin bjöd också på säsongens högsta hopp (runt 10-15m).
Till er som fryser om händer och fötter, köp Maui Magics skor 6mm höga skaft och grymt smidiga, samt deras torr handskar 2mm extremt varma. -
fan att man var så jedra backis idag då, jag körde utan skor igår i 1.5h det var lungan på storvägen då.
Logga in för att svara.
(varm inte skäms)