Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem Fan Downwindade Från Skanörs Hamn Idag?

  • Vem Fan Downwindade Från Skanörs Hamn Idag?

    Publicerad av jacko på 3 september, 2006 vid 16:39

    ja, någons huvud ska rulla!!!

    idioterna(blå kites enligt vittne) körde tvärs över svanrevet!!! med Mr Hillarp som publik!

    någon som vet någonting?

    gogga svarade 17 år, 8 månader sedan 19 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • luuddee

    Medlem
    3 september, 2006 vid 17:07

    den skyldiga kan lika gärna ta på sig det så slipper alla andra få skit för det..

  • skotten

    Medlem
    3 september, 2006 vid 17:20

    Agreed Ludde.. whoever it was, stand up and take it like men.

  • milkman

    Medlem
    3 september, 2006 vid 17:29

    Jag som inte kan området.. Vad är svanrevet för nått. Och vad har det för betydlelse??

  • jacko

    Medlem
    3 september, 2006 vid 17:43

    svanrevet är det näst heligaste reservatet efter måkläppen. svanrevet ligger på näsets nordligaste spets. kör man en downwinder skanörs hamn- typ höllviksstrand så korsar man revet om man inte kör väldigt långt ut från land.

    OM det är du som kört där(eller någon annan “turist” för den delen…) så är väl det minsta man kan begära att man kollar upp lokala regler o förbud.

    om du missat det så finns högst upp i kitekonfen en sticky som heter ngt i stil med typ reglar på näset eller något. titta där!

  • milkman

    Medlem
    3 september, 2006 vid 17:48

    Jag har aldrig varit där. Betyder det att man inte får åka båt där också? (jag skaaa läsa innan jag kommer, kanske får möjlighet nästa år)
    (jag läste, svaret stod ju där.. Doh. )

  • jacko

    Medlem
    3 september, 2006 vid 17:51

    ja det betyder det väl antar jag, läs på skyltarna som sitter på lite random ställen runt om

  • melker

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:19

    ojojoj dom kommer inte komma lindrigt undan. O inte vi heller för den delen, nu blir det väl förbud överallt på näset.

  • annas

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:32

    Ännu värre enligt min åsikt, så var det två idioter – en med en gul rhino och en med en slingshot – som körde typ en timma på fågellagunen bakom skanörs hamn… VEM VAR DET?????

  • sidpiraya

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:05

    Och så klagar nybörjarna för att de inte känner sig varmt välkomnade in i kajt träsket.

  • enlighted

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:20

    Dra inte alla över en kant!

  • annas

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:33

    🙂 det här kan ju bli kul. inbördeskrig gör nog fågelskådarna en tjänst

  • kasimir

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:38

    Fattar fortfarande inte hur de fick igenom förbudet. Kan tycka till viss del att det är rätt men, på fel grunder det låg ju inte direkt empirisk forskning bakom. Jävla nötter ni som körde förresten!

  • fesen

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:45

    Alltså…seriöst…

    Visst är det skit när någon fräser förbi “avlysta” områden…

    Men…alltså…flera gånger under sommaren har jag stött på en hel del kiteande turister. Tyskar å norrmän och någon enstaka finne. Hur fasiken skall dom veta att det t.ex. står på fin svenska på Steffo vad som gäller. Missförstå mig rätt…det är ju inte bra att det händer…men det kommer alltid finnas personer som utan ont uppsåt begår misstag. Se bara till att prata med personerna om ni får tillfälle. Kommer det någon som klagar…så förklara situationen.
    Så länge det inte far runt 300 personer om dagen på sådana områden så är det troligvis ganska lugnt.

  • jakethesnake

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:48

    bara för att en nybörjare kitar över ett svanrev så kan dom inte förbjuda kiting på något annat område. Ev får han kanske lite trubbel om han säger att det va han men för övrigt så funkar inte svenska myndigheter på det sättet. Bara för att man tjuvfiskar i en sjö så kan dom inte förbjuda fisket i en annan. Men kommunpamparna och länstyrlesen tillsammans med fågelskådarna festar nog ihop… det verkar tydligen så! bla bla bla bla

  • egan

    Medlem
    3 september, 2006 vid 20:52

    nä det e nog inte ganska lugnt. Hillarp är en man som inte bryr sig något överhuvudtaget om andra, speciellt inte kajtare. Hade han fått välja hade satt alla som ens har sett en kajt i gaskammare. Och idag stog han(det var jag som såg hela händelsen) och fick njuta av att se 2 idioter bryta mot de reglerna som, tyvärr, är uppsata genom att åka rakt igenom det största förbjudna området. Fick han dessutom se de invalida idioter som åkte på sjöarna, har han ju fått några argument, som faktiskt inte är helt tomma, för att förbjuda kajt på näset helt och hållet.

    alla äckligt folk som varken vet hur eller var man ska åka, börja windsurfa eller nåt.

    annars kommer melker o mats och gör karate.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem Fan Downwindade Från Skanörs Hamn Idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.