Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?

  • tmalm

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 13:33

    Tänkte bara visa att målarfirmor oxå kan 😉

    Sen kan man ju tycka att den här tråden tappat alla proportioner o borde flyttas till DN debatt eller nåt.

  • hellgren

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 13:59

    Bra sagt pure, lite så känner jag också. Jag kan inte minnas att nån har sagt att dom inte är allt för jämnställdhet.

    Förlåt men jag måste bara.. Jag tar för givet att alla har sett den, men det är fortfarande underhållande. Sen VET jag att inte alla feminister är så här, inte ens dom flesta. Men forf.

    http://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ

  • getwet

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 14:12

    @tmalm 451603 wrote:

    Tänkte bara visa att målarfirmor oxå kan 😉

    Sen kan man ju tycka att den här tråden tappat alla proportioner o borde flyttas till DN debatt eller nåt.

    Många av oss tycker inte alls att den har tappat proportionerna, snarare tvärtom, det är nu som det börjar bli intressant när vissa har lämnat den och betydligt mer intressanta inlägg florerar. Att föra en diskussion som denna är både bildande och nyttigt, bra att få testa sina egna argument.
    Däremot kanske den ligger i en aning fel forum…….men spelar roll! Vi kan ändå inte surfa idag!

    Jag saknar dock inlägg från kvinnor. Var är RAN, vad tycker ni?

  • hellgren

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 14:15

    Den reklam grejjen var för övrigt det absolut sämsta jag har sett. Någon borde sparka den ad´n.. om det nu var en inblandad.

  • dane

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 14:24

    @hellgren 451606 wrote:

    Bra sagt pure, lite så känner jag också. Jag kan inte minnas att nån har sagt att dom inte är allt för jämnställdhet.

    Förlåt men jag måste bara.. Jag tar för givet att alla har sett den, men det är fortfarande underhållande. Sen VET jag att inte alla feminister är så här, inte ens dom flesta. Men forf.

    http://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ

    “Jag hatar dej, ska slita dej i stycken”, det är ju just det som en hel del män gör med sina fruar, sambos, syrror, morsor, eller främmande tjejer. Fakta: majoriteten, säkert 90%, av våldsbrotten i Sverige (och övriga världen) utförs av män. Kom igen!
    NÄ, KVINNOFÖRNEDRANDE BILDER- ta bort skiten från surfingen!
    Börja porrsurfa istället för vindsurfa!

  • hellgren

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 14:31

    En HEL DEL män? Oj oj oj.. Jo det e klart majoriteten av människor är ju kriminella, precis så är det.

    Sen anser jag inte att våldsbrott har med jämnställdhet att göra. Brott är brott och ska straffas därefter.

  • dane

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 14:46

    @hellgren 451614 wrote:

    En HEL DEL män? Oj oj oj.. Jo det e klart majoriteten av människor är ju kriminella, precis så är det.

    Sen anser jag inte att våldsbrott har med jämnställdhet att göra. Brott är brott och ska straffas därefter.

    Sorry, jag vet inte hur vanligt det är med hustrumissandel, men det är klart vanligare än motsatsen.

    Har du själv ställt dej frågan: Varför begås kanske 90% av våldsbrotten av män? Intressant fråga som inte är lätt att svara på, men värt en funderare.

    Kärnan i det egentiga ämnet för tråden handlar om respekt – att visa respekt för det motsatta könet. Jag tycker det är respektlöst att använda denna typ av bilder i reklamsyfte med oss vindsurfare som målgrupp när det faktiskt finns en del tjejer som surfar. Bort med skiten!

  • flikka

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 14:48

    Jag säger då det. Jag vet ärligt talat inte ens var jag ska börja efter att ha läst större delen av denna tråd. Jag är inte förvånad över många idiotiska inlägg, det känns tyvärr som vardag i surfbranschen och jag väljer bara att ignorera de allra dummaste inläggen för annars skulle man ju bli deprimerad. Jag har för länge sedan tappat räkningen på antal gånger jag och min vän Anna sagt till varandra “ojojoj, vad är det för sport vi håller på med egentligen?!” efter att ha beskådat osmakliga bilder, filmer eller sett nya flickvänner till pro-surfare där hjälplösa snyggingar med stora bröst och sola på stranden verkar vara av högsta prioritet.

    Men jag har läst många bra inlägg här också, det finns ju lite hopp om mänskligheten, ni vet själva vilka ni är!

    Den här tråden började ju med sk. “reklambilder” i början, vad jag anser om dem behöver jag väl knappast uttala mig om?!

  • hellgren

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 15:06

    Angående reklambilderna så kan jag hålla med dig.. Klart att en halvnaken kropp är oväsäntlig för vilken bräda jag väljer. Reef framstår ju inte direkt som det mest seriösa företaget när man ser deras reklam bilder. Tyvärr är det ju dock så att sex säljer. Sen tycker jag visserligen att man i så fall även ska diskutera bara överkroppar på killarna som är med på reklamen, men så klart är det mer relevant oftast.

    Sen att män har högre brotts statistik är en oerhört intressant fråga. Tror dock inte att den har det minsta med jämnställdhet att göra, kanske nått i manens genetik? Som vi tidigare nämnde så har ju männen en högre testosteron halt. Bara spekulationer..

    Våldsbrott i hemmet är precis just det. Ett brott! Jag kan ingen statistik på nått av det här, men jag får en lustig känsla av att om man tittar på vilka brotten görs mot så är det nog ganska jämlikt där. Inte just i hemmen utan över lag. Och då är väl snarare den intressanta fråga bara varför män gör fler brott än kvinnor…

    Oj sen vill jag bara påpeka en sak till, det är ju inte direkt så att man använder halvnakna tjejer bara till reklamer som riktar sig till män.. Varenda reklam på tv för shampo, smink mm innehåller halvnakna tjejer så att det finns tjejer som utövar sporten är dom nog väl medvetna om, och reklamen riktar sig nog på något sätt lika mycket till dom.

    “Kärnan i det egentiga ämnet för tråden handlar om respekt – att visa respekt för det motsatta könet. Jag tycker det är respektlöst att använda denna typ av bilder i reklamsyfte med oss vindsurfare som målgrupp när det faktiskt finns en del tjejer som surfar. Bort med skiten!”

  • jonaish

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 15:21

    vad för fel va det på bilderna adde??

  • dane

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 15:27

    Jämstäldhetsdiskussionen kan vi lämna, tycker jag. Vad som dock är intressant och som berör ursprunget i denna tråd är om det kan finnas någon koppling mellan den matchoistiska manskulturen som vi alla är en del av och våldsbrott, eller om det bara är pga genetiska orsaker som män begår den klart största delen av våldsbrotten. Jag tror det finns en koppling och bland annat därför är det oerhört viktigt att vi försöker minska på de tråkiga delarna av denna kultur som snaskiga reklambilder. Våld handlar om negativ form av makt och signalerna i just dessa bilder visar på maktbegär mot kvinnor, de ska vara underlägsna männen, hur fan ska man annars tolka dem. Nej fram med aktiva tjejer i surfreklamen!

  • oaxen

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 16:29

    @hellgren 451621 wrote:

    Sen att män har högre brotts statistik är en oerhört intressant fråga. Tror dock inte att den har det minsta med jämnställdhet att göra, kanske nått i manens genetik? Som vi tidigare nämnde så har ju männen en högre testosteron halt. Bara spekulationer..

    Ehh…

    Att hustrumisshandel, d v s våld mot kvinnor i hemmet, inte skulle ha något med jämställdhet att göra är en väldigt naiv inställning. DET om något är väl ett uttryck för motsatsen till jämställdhet!

    Britterna har nosat på samma frågeställning: http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=19857&PN=1

    Jesper B! Dags att knalla över till Jeff och ta ett snack med honom apropå Union Jack-bilden i Hot-annonsen. Herregud! Hon har ju inte ens någon sele, hon kommer ju bli jättetrött! Tur att hon har någon som kan hålla seglet åt henne! : )

    Jag blir så innerligt glad varje gång jag ser någon tjej på vattnet som surfar för allt vad hon kan – yes! en till som faktiskt trotsar konventionerna och leker på det många pojkar tror är deras planhalva!

  • Oregistrerad

    Gäst
    13 mars, 2008 vid 17:39

    Till alla feminister:
    Varför är så många tjejer murare? Vissa jobb är mer anpassade för tjejer som tex. matlagning.

  • pure

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 17:44

    @Oåxen 451641 wrote:

    Ehh…

    Jag blir så innerligt glad varje gång jag ser någon tjej på vattnet som surfar för allt vad hon kan – yes! en till som faktiskt trotsar konventionerna och leker på det många pojkar tror är deras planhalva!

    Vilken förlegad syn på killar.. Jag tror inte det finns en kotte här inne som inte uppskattar att det blir fler kvinnliga vindsurfare…

    Att man vill se bilder på det motsatta könet är inte det samma som att man inte vill ha dom i sin sport.. det är väl rätt lätt att förstå den skillnaden?

    Jag tycker inte att man skall ha lättklädda bilder på tjejer i annonser mest för att det är distraherande… och jag skulle inte ha problem med vindsurfande tjejer med muskulösa killar som stod och tittade på..

  • andersbq

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 18:07

    GetWet – jag ser fram emot att träffa dig på årets speed tour, har märkt att vi delar många värderingar.
    JesperB, – dig har jag inte pratat med sedan Maui -89 men det glädjer mig du fortfarande har huvudet på skaft.

Sida 9 av 19

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.