Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har minst?

• Vem har minst?

Publicerad av anonym-anvandare på 30 augusti, 2000 vid 14:54

Hej!

Som en kontrast till alla stora brädor och segel är jag lite nyfiken.

Vem har seglat med minst bräda här i sverige när det gäller volym?

Längd?

Minst segel?

Verkligen seglat med dem alltså! 🙂

/Kalle

anonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2000 vid 22:46

Jag har seglat gaastra wavefoil 3,2 och ”gummi-tiga-250” med thrusters på Mälarpölen Ekoln strax söder om Uppsala. Detta var dock ett antal år sedan (93?) och min matchvikt var obetydligt mer än en mager budget-pizza-räka…

• ola-h

Medlem
    31 augusti, 2000 vid 06:46

1988 var jag i Varberg. Jag innehade då en Virvelvind 245, en tiga slalom 260 och segel i storlekarna 3.4, 4.5, 5.1, 6.4 och hade dessutom köpt ett 7.0. Det intressanta som en dag inträffade var att jag lyckades använda alla mina prylar. Vi middagstid var det de största och sedan bytta jag successivt nedåt genom hela arsenalen allt medan vinden ökade. På eftermiddagen var 3.4:an på tok för stor, så vi åkte med dräkterna på in till Surfshopen och bad om det minsta de hade i segelväg. Detta blev ett Gaastra Wavefoil 2.7 som jag även det hade stora problem att hålla.

I sanningens namn skall man dock säga att jag nu har 3.3 som minsta segel, men att det klarar betydligt mer vind än den gamla 2.7:an.

För övrigt är min lilla vågbräda 233 cm och har minst sagt lite volym, antagligen strax under 60 liter. Eftersom jag själv dock endast väger 65kg är detta egentligen inte extremt litet.

Ola H.

• surfjanne

Medlem
    31 augusti, 2000 vid 21:28

Minst bräda kanske?
    Min speedbräda som jag byggde ’85 var 260x40cm ,volym omkring 40l!!!
    Den va ganska hårig på speedstripen i Tarifa minsann…

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2000 vid 22:45

Har en Naish från 83, shapad av Harold Iggy själv, som är lite under 2.30.

Har även seglat 2.5 i Klitmoller i orkanvindar (30 m/s i byarna)..ja det är sant! Windsurfing Hawaii, 2.5 kvm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har minst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.