Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill inte slippa släpa på grejer?

  • nissex3m

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:40

    Har du fått bygglov för den?

  • simpa

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 17:24

    Vart f-n ska den där stå hade du tänkt? Garanterat säkrare med en vanlig container isf.

  • fastforward

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 10:54

    Fattar inte riktigt grejen… Är det som en vanlig container fast i annat material?

  • tim-eriksson

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 12:19
    fastforward;546365 wrote:
    Fattar inte riktigt grejen… Är det som en vanlig container fast i annat material?

    Och i fler färger? Dock finns inte marinblå än så jag avstår…!

  • joachim_larsson

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:21

    Ännu en såld till en Svensk klubb, monteras i juni.

    Nu finns desssa i produktion och olika tillbehör utvecklas, vet ni någon som behöver
    ha smart förvaring där man bara vill tillgång till just sitt fack och inte alla andras grejer.
    Slippa måla, slippa lyfta dit, något som är riktigt snyggt, många får sponsorer att köpa den.

    Detta går inte att gämnföra med en container, det är stenåldern gämnfört med detta och en helt annan grej.

    Tänke Er en lite röd Box eller MeetingPoint vid vattnet…..kanske med vita knutar?

    //Ha det…..

  • joachim_larsson

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:26
    fastforward;546365 wrote:
    Fattar inte riktigt grejen… Är det som en vanlig container fast i annat material?

    En container har man grejerna tillsammans och förmodligen på en tomt gömd någonstans, detta kan du ställa upp och passa mit inne i Stockholm om du vill, man har sitt egna fack oberoeende av andra, man behöver inte tillhöra en klubb, man kan helt enkelt bara bry sig om sitt utrymme, man kommer snabbt på vattnet osv…..

    Man kan vara boxvärd om man vill och hyra ut platser, bra platser blir dyrare är behovet stort så anderar man platser på sidan. Efter ett tag om det saknas platser stiger platsen som en hyresrätt.

    Vi lanserar ett koncept där vi ställer ut den och hyr ut platser alltås ingen kontantinsats, man ehöver bara en boxvärd.

  • mexi_

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:30

    Den ser lite bräcklig ut hur svårt är det att ta sig in i den (bara en lite undran med tanke på allt bus som finns här i stockholm….)

  • mats_o

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:30

    Ja, vad säger man, allt går att sälja med mördande reklam. Både Kona brädor och konstiga bodar. Sorry, kunde inte låta bli. 😉

  • joachim_larsson

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:32
    mexi_;546401 wrote:
    Den ser lite bräcklig ut hur svårt är det att ta sig in i den (bara en lite undran med tanke på allt bus som finns här i stockholm….)

    6 mm Formica skivor instuckna i en aluprofil och riktigt klassade lås helt klart säkra, skivorna är såkallade klotterfria så det går och ta bort klotter.

    Finns f.o.m i Stockholm i juni.

  • joachim_larsson

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:42
    Mats_O;546402 wrote:
    Ja, vad säger man, allt går att sälja med mördande reklam. Både Kona brädor och konstiga bodar. Sorry, kunde inte låta bli. 😉

    TOYOTA är världens främsta företag därför att:
    Man analyserar vad kunderna har verkliga behov sedan tillfredställer detta då köper kundera.
    Amrikanerna sätter på tillbehör som man tror kunderna vill ha, men då är man ju inte beredd att betala för dessa och således gör man onödiga saker.

    Detta ska framförallt boosta all windsurfing då detta gör sporten mera tillgänglig för flera.Boxen kommer också för Kajaker i Höst.

  • jester

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:57

    Hmm.. Idén verkar god, men även jag tycker det ser lite “flimsigt” ut. 6 mm Formica säger mig inget alls… Är nog inget man skulle våga ställa upp tex nere vid TT?

  • mats_o

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:59
    Joachim_Larsson;546408 wrote:
    TOYOTA är världens främsta företag därför att:
    Man analyserar vad kunderna har verkliga behov sedan tillfredställer detta då köper kundera.
    Amrikanerna sätter på tillbehör som man tror kunderna vill ha, men då är man ju inte beredd att betala för dessa och således gör man onödiga saker.

    Detta ska framförallt boosta all windsurfing då detta gör sporten mera tillgänglig för flera.Boxen kommer också för Kajaker i Höst.

    PRECIS vad jag menar, allt går att sälja med mördande reklam, och du fortsätter verkligen med en dåres envishet, men det är klart, det blir ju billigare än betald reklamplats…

  • stinger

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:19

    “Formica Original Bänkskiva
    Laminatbelagd spånskiva med rak eller rundad kant, finns i flera färger, mönster och storlekar”
    Är det rätt skiva?

    Stöldrisken är väl inte såååå stor på windsurfprylar om man snackar de vanliga missbrukarstölderna, de letar mer efter gräsklippare, båtmotor osv men spånskiva (visserligen laminerad) låter inte så värst stabilt i mina öron när vandalerna kommer och förstör.

  • fastforward

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:49
    Joachim_Larsson;546399 wrote:
    En container har man grejerna tillsammans och förmodligen på en tomt gömd någonstans, detta kan du ställa upp och passa mit inne i Stockholm om du vill, man har sitt egna fack oberoeende av andra, man behöver inte tillhöra en klubb, man kan helt enkelt bara bry sig om sitt utrymme, man kommer snabbt på vattnet osv…..

    Man kan vara boxvärd om man vill och hyra ut platser, bra platser blir dyrare är behovet stort så anderar man platser på sidan. Efter ett tag om det saknas platser stiger platsen som en hyresrätt.

    Vi lanserar ett koncept där vi ställer ut den och hyr ut platser alltås ingen kontantinsats, man ehöver bara en boxvärd.

    Ahh, nu är jag med. Bilderna var lite otydliga tycker jag.

    Bra idé men hur funkar det med ventilation? En massa blöta prylar i ett trångt utrymme låter inte så bra.

    Angående säkerhet känns inte laminatplattor riktigt 100%. Det låter inte som något man ställer på en öde strand iaf. Håller de för brand?

    Sedan har vi det här med placeringen också, jag tror säkert att det är bra om man bor på ett ställe där det blåser från samma håll hela tiden men hur ofta surfar man på samma spot en hel sommar i sthlm?

  • swe-496

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:55

    Om det är den Formicaskivan som du referar till Stinger, så kan jag ju bara tänka mig att så fort det blir fukt bakom lamineringen så sväller spånskivan och spräcker laminatet.

    Fukt tränger förr eller senare in i ett sånt material. Allra helst när det ständigt utsätts för väder och vind.
    Idén som sådan tycker jag verkar vettig, men det skulle hellre ha varit ett annat material i skivorna.
    Inbrottsrisk och förstörelse är ju en annan aspekt. Container gjord i metall vs laminerad spånskiva = 1 – 0 till containern.

Sida 1 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill inte slippa släpa på grejer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.