Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill vara med på film!

  • Vem vill vara med på film!

    Publicerad av callewarnelov på 15 maj, 2012 vid 08:24

    Calle heter jag och pluggar foto på yrkeshögskolan på lindholmen i göteborg och har en filmkurs som startar nu.
    Jag tänkte höra om någon av er som ska surfa i Läjet på torsdag-fredag vill vara med på film och eventuellt ställa upp på lite intervju och berätta lite om sin surfing och om surf generellt?
    Jag har velat göra det väldigt länge och nu är ett perfekt tillfälle och jag tror att det kommer bli riktigt bra och jag har intentionen att göra det riktigt professionellt!
    Så om någon där ute som även kan göra en loop eller bränna på bra i höjd som vore ett stort plus och tycker det skulle vara ballt att ha en film där man är med så hojta till! Jag tänkte eventuellt hyra diverse utrustning utöver min egen så det är ett seriöst projekt som jag planerar att lägga ner mycket tid och energi på.
    Så svara gärna här eller skicka ett PM

    Calle

    mr-jibe svarade 12 år sedan 6 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 08:37

    Du Calle.

    De första du måste lära dej om att göra vindsurf film e att du ALDRIG kan planera tid/plats när du ska filma.
    Iaf inte med längre framförhållning än ett dygn.
    Som prognosen ser ut just nu lär de inte bli mkt till action att filma i Lejet på tors-fred, hela veckan ser kass ut.
    Du skulle vart på plats i Lejet 07:00-10:00 igår så hade de kunnat bli nåt.

    Snacka kan ja göra när som helst, efter en butelj rött eller nåra pils givetvis!

    Kolla prognoser, hör med surfarna var/när de kan bli nåt.
    Välkommen till en hopplöst oplanerbar brancsh!

  • callewarnelov

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 08:43

    Vad jag kan utläsa från både windguru och yr så ska det blåsa 10-12 v-sv på torsdag. Vad är ideal för läjet om inte västlig-syd västlig?

  • surfslusken

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 09:01

    “Tirsdag den 15. maj 2012.
    Kl. 05.15

    Indre danske farvande
    Onsdag:
    I Kattegat først omkring øst, 5 til 10 m/s, ellers skiftende, under 10 m/s, senere mest omkring vest, 5 til 10 m/s, stedvis tiltagende til, 8 til 13 m/s, lokalt måske kuling, 15 m/s.

    Torsdag:
    Efterhånden vest og nordvest, 8 til 13 m/s, til natten aftagende til mellem 5 og 10 m/s.

    Fredag:
    Mest vest og sydvest, 5 til 10 m/s.

    Lørdag:
    Vest og sydvest, under 8 m/s, senere skiftende. “

    Den prognosen får iaf inte mej o komma i Y-fronten.

    S-SSV är bra riktining för Lejet, men 10-12 m/s prognos brukar inte räcka till att bygga nåra vidare vågor.
    11-14 m/s hos DMI är minimium för att jag ska hålla mej nykter för tidig Lejet surf.

    Men så finns det ju dom som tycker de kan va jätte skoj i Lejet me 5,7a o fristajl bräda.

  • callewarnelov

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 09:14

    He he ,ok naish…

  • doc

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 11:38

    Åsa på torsdag eftermiddag och fredag morgon kan bli nåt. Inte så mycket hopp men bra vågridning. Sen kan du komplettera med hopp från Lejet senare. Yttre i Åsa kan vara riktigt fint.

  • callewarnelov

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 14:31

    Ok! Tack för tipsen!

  • callewarnelov

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 15:56

    Är det någon som ska ut till Åsa på torsdag?

  • surfslusken

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 17:13

    Ska hon ha fest?

    Snälla Calle.
    Ja försöker ju förklara för dej att om man ska surfa så är de tyvärr inget man kan boka 2 dar i förväg. Om man ska till ett visst spot o segla vågor i sverige vet man de säkert tidigst typ 3-4 tim innan.

    Avvakta prognosen sent ons kväll, tidigt tors morron så kanske du kan få svar.

  • callewarnelov

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 18:49

    hehe, jaja, ok jag fattar. Men hade jag ens kunnat surfa vågor så hade jag nog dragit ut och prövat så fort det blåser lite mer än lagom bara för att det är jävligt kul. får se hur det blir då med andra ord.

  • surfslusken

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 19:49

    Hade jag me, om vi hade haft vågor när de blåser “lagom”.
    Men tyvärr måste de blåsa “mer än man kanske egentligen vill” för att de ska bli surfbara vågor.

  • fredrik-plantin

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 11:06
    callewarnelov;688733 wrote:
    He he ,ok naish…

    He he, humor.

  • danneman

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 11:34

    tja Calle kul med ditt projekt. om du är intresserad kan du komma över till andra sidan älven till mitt kontor och snacka film. jag kan nog ge dig ett och annat tips.

    Hör av dig.. 0707632534

  • surfslusken

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 12:41

    Vilken typ av film handlar de om på ditt kontor?? Kan va intressant!

  • danneman

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 13:28

    Filmer som handlar Om vad surfare som porrsurfar på väderprognoser och tycker att det är normalt. 😉
    I alla fall inte sådana filmer som du har i din fantasi Mr Slusk..

  • surfslusken

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 13:51

    Hmmm…jo, misstänkte att de inte kunde va så väl 🙁

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill vara med på film!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.