Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › * V*E*N*O*M *
-
det komemr bli ett forum för folk som kör riktiga kites. samt bor i skåne eller resten av landet så länga man kör riktiga kites.. sen komemr där finnas ett för er som kör fjollis. . och itne bor i skåne, elelr nö delarna av skåne
-
Va fint. Säg mig, hur är vädret på din planet? Finns det fler av din sort (antar att ni växer på trän eller nå’t) eller är det lite ensamt? Kul att ni har fått en uppkoppling till internet iaf!
/Kaj(Tech)
-
jag testade forra arets peter lynn i fuerte, jobbade med en av deras reamriders.
de var ju stabila iaf…men venomen kanske ar jattebra, har ej kort.men crossbowen kanns ju som en bra smartare crossover mellan foil och LEI isafall…
staffan
-
intressant med cabrinha crossbow… man har råkopierat flysurfers p2:a satt några bridles på den och nu är alla LEIare som har dissat foils (speciellt fs) för glatta livet helt lyrsika över den … jag får inte ihop den ekvationen
-
Det är väl fan ingen som är lyrisk förutom de få som har testat den.
Peps
-
formen ser rätt så optimerad ut för drag och lite motstånd – så det borde ju funka – jag tror på det – ändor som vinglets på en höghastighetsvinge för lite turbulent avlösning och låg tvärsnitt för laminar flöde i mitten – jag vill testa så en!
-
De så kul att pumpa, försår du.
Det är pumpandet som är hela grejen med kite.
Så skönt att få åka ner till stranden och ta fram sin pump.
Det finns så många att välja på. En blå, en gul, en röd & en som mäter trycket.
Ljudet! Åh! ljudet! psssss, fhuuuuuuusch, psssssss, fhuuuuuuusch, sen snabbt ner och ta tag i ventilen och lyckas du hålla igen. Ja, då har du vunnit och får åka med brädan på vattnet. Att åka är belöningen för ett hårt dagsverke.Erik
-
haha – just det – har du ingen simulator hemma? jag kör med den när jag grillar 😀 gött med pys och pump!
-
Jag har en Torque, double action hand pump.
Inköpt på Clas Ohlson.
Har sugfunktion!
2 X 1400 cm3 per blås/sug.
De ni./E
-
Glömde säga det men jag har en blå handpump som följde med en R3:a en gång i tiden.
Bra att ha i innerfickan eller i handväskan när man är på kalas./E
-
japp – som det ståg på stig helmers tröjar i SOS: sailing is a blowjobb!
-
Svar till:
intressant med cabrinha crossbow… man har råkopierat flysurfers p2:a satt några bridles på den och nu är alla LEIare som har dissat foils (speciellt fs) för glatta livet helt lyrsika över den … jag får inte ihop den ekvationen
[/ QUOTE ]
Som om FS var först, å råkopierat… tsss
Bortsett från att det var förenkling intill förvanskning så blir det intressant att testa hur elliptiska LEI skiljer sig i känslan mot vanliga U-formade LEI utan att blanda in andra parametrar. Kan gissa att det inte passar alla … men kanske väldigt många.
Tänk om U-formen ser antik ut om 2 år
nic
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Som om FS var först, å råkopierat… tsss
Bortsett från att det var förenkling intill förvanskning så blir det intressant att testa hur elliptiska LEI skiljer sig i känslan mot vanliga U-formade LEI utan att blanda in andra parametrar. Kan gissa att det inte passar alla … men kanske väldigt många.
Tänk om U-formen ser antik ut om 2 år
nic
[/ QUOTE ]
det mest intressanta med crossbowen verkar vara att man kan skota ut den som ett vindsurfingsegel mitt i powerzone… blir intressant att se hur det funkar, kan tänka mig att det blir knivigt med vingens stabilitet.
Vore intressant om någon foiltillverkare gjorde en vinge som funkar lite åt andra hållet… dvs istället för att skota ut draken och döda kraften så skotar man in draken och minskar kraften mitt i powerzone.
Logga in för att svara.