Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vi kom, Vi såg och Vi åkte fort…

  • Vi kom, Vi såg och Vi åkte fort…

    Publicerad av jester på 1 oktober, 2005 vid 12:41

    Torkelstorp gick av riktigt fint idag. Ganska byigt, och en del sjögräs, men inget farligt. Vinden pendlade väl mellan 12 och 17 m/s. Utöver folket som körde med smågrejor var det jag, Surfan och Micke som körde åka-fort-grejor. Och alla slog personliga rekord. Bifogar en dumpr från GPSar för mina stats. Dock är det hela inte godkänt av RTK ännu, men siffrora ser bra ut i mina ögon iaf.

    Surfan hade Max GPS display på 36.5, Micke 34 och jag 35.5

    jester svarade 18 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • Knatte

    Gäst
    1 oktober, 2005 vid 13:29

    Kul att det blev lite skapliga speednoteringar idag smile.gif

  • surfan

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 13:35

    Här kommer rekord tiden

  • mgs

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 14:30

    och så jag micael den sämre av de två

  • tbsurf

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 18:26

    daniel och jesper är ok
    micael fick jag ändra en 10sec på

    ni är grymma på framsidan laugh.gif
    GRATTIS allihopa till nya fina pr

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 18:55

    Vad fan har du kört 10 mil idag?????????
    Kenneth/Pugge

  • tbsurf

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 19:01

    jag försökte, och försökte, och försökte, men det gick inte att köra fortare på fituna idag (för mej alltså)

  • jester

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 19:13

    Thx!

    Då är det öst-kustens tur att jaga lite. Det är ju aldrig fel…

    Lyckades med bedriften att få spin-out i 32 knop. En väldigt spännande upplevelse… Gick väl, som tur var, bara o hämta hem o gasa en stund till…

  • danneman

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 19:54

    Kan säga att det inte bara gick fort det såg ut att gå fort så in i hel.ete när ni slöra wink.gif
    konstigt att inte fiskebäck speed gubsen var där?
    Janne hade nog slagit nytt rekord batra han sett hur platt det var dessutom blåste det ju sm sagt 17 m/s i byarna got dam.
    Själv var jag överiggad med 4.2.
    grin.gif grin.gif

  • jester

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 20:14

    För att citera Surfan: “Det ser så grymt porrigt ut när ni slörar!” Kan inte göra annat än att hålla med. Adrenalinet bara sprutade när jag såg att displayen visade över 35.5 knop. Var tvungen att be dom andra att titta så att jag inte såg i syne. Det roliga var att Daniel “bara” hade kommit upp i 34.7 knop då… Han såg dock lite nöjdare ut när han kom upp med 36.5 i sin display… grin.gif

    Men jag förstår inte vart resten av västkustspeedarna höll hus… Såg att SpeedJanne kört i Fiskebäck. Men om man studerar tiderna ser man ju helt enkelt att dom har för kort o speeda på eftersom han fick repsektabla tider på kortare sträckor, men 500-meters tiden var ju dock lite sämre relativt sätt. Vi får väl synkornisera oss nästa kuling… Torkels var grymt bra på Syd, sydost.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:24

    En fråga.
    Du har ju en JP 106a 05a
    Vi har ju tre Jp en 06a.
    Om du kör en 6,7 segel överriggad var sätter du mastfoten.
    Jag har flyttat fram min mastfot lite känner att brädan slår
    (stampar)
    För man börjar undra varje gång nån har en toppnotering är det en falcon 90 inblandad
    ÖlandsKenneth

  • jester

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:35

    Jag körde iofs “bara” 6.2 idag. Men jag kör med mastfoten kanske nån cm bakom mitten på mastskenan. Upplever inget stampande alls. Går hur stabilt som helst över 30 knop. Men det beror nog till stor del på riggen oxå (har jag nämnt förut att min RS4 är hur bra som helst?). Dessutom väger jag ju 100kg+ oxå. Iofs är väl inte du jätteliten heller om jag minns rätt… wink.gif

    Falcon 90 är en snabbare bräda, men på hyfsat platt vatten tycker jag att rigg och fena har en procentuellt sett större påverkan på hur fort man kan åka. Micke körde ju 34 knop idag på en JP FreestuleWave… Till det hade han ett Naish Stealth -04 och en MFC fena på 30cm

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:43

    Du minns rätt.
    Tillhör inte lilleputtarna längre.
    Väger 92 pannor.
    Jag hade en Falcon i början av säsongen. Men efter min 4e fotoperation kunde jag inte vinkla foten så mycket som Falconen krävde då var JPn snällare.
    Men foten blir bättre och bättre. Efter en dag som idag
    är den lite svullen. Ungerfär som att jag är tvungen att ha två stolekar större skor på högern.
    Jag kommer att ge mig på Cambersegel igen.
    Men en en gång grattis till en bra körning
    ÖlandsKenneth

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:46

    Funderar på en sak.
    Egentligen skulle vi ha ett chatforum
    ölandsKenneth

  • jester

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:49

    Tack!

    Och hoppas foten blir bättre!

    Cambersegel är ett måste för att åka riktigt fort. Gött att köra med ett segel som är helt neutralt i händerna trots mycket vind.

    Och du får se till att fixa bättre vind nästa gång jag kommer på besök! var ju för dåligt i somras… wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 oktober, 2005 vid 21:55

    Kom inte under Juli bara då är det som det är.
    I och för sig har det varit ett av dom bättre vindåren.
    Kanske ett av dom bästa.
    Men du hade en djävla otur.
    Men det var kul att kolla dina prylar
    ÖlandsKenneth

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vi kom, Vi såg och Vi åkte fort…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.