Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vi skulle haft ett Svenskt kiteförbund!

  • niklas82

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 15:44

    flytta….

  • rocco

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 19:20

    Svar till:


    flytta….

    [/ QUOTE ]

    du ja! grin.gif

  • surferboy

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 19:39

    Mycket bra förslag! Som importörer väntar vi bara på att kitesurfare skall förena sig, bilda förbund, klubbar och förhoppningsvis en Sverige Cupen. Det är detta som saknas för att vi skall kunna få fram fler riktigt duktiga kiteare i Sverige.

    Vi behöver verkligen fler tävlingar i Sverige som vi kan vara med och sponsra och marknadsföra våra produkter på och givetvis även marknadsföra sporten gentemot allmänheten. Med ett nationellt rankingsystem blir det även riktigt intressant att sponsra duktiga kiteare.

    Nu inför vintern är det givetvis även högintressant med Snowkitíng. Ingen som funderar på att arrangera en snowkitetävling i Sverige i år? Hör av dig i sådanafall!

    Mvh,
    Gustav Enocksson
    Wallén Sports (North Kiteboarding)
    031-7043900

  • skejtar_henke

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 20:01

    Visst låte ju superseriöst och så. Men vad fan detta är inte fotboll. Tycker ärligt att tävlingar inte är nån kul. Happings är ju kul och så. Visst kan tävlingar bli kul och man får ju göra vad man vill. Men det är ju just det som är charmen med surf skate snow osv. Att vi kan åka när man vill utan att det är så jävla seröst. Bara hänga med polarna och ha det gött och hänga.. HAr jag fel eller?

  • bohm

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 20:04

    Detta har jag proklamerat länge!! jag har frågat runt lite och intresset finns men det är få som vill “ta första steget” och dra igång det.

    Vad man skulle kunna göra med ett förbund är tex:
    *Annordna SM, ev. en tour längs hela sverge.
    *Lättare att få spons av icke-kiteföretag till SM-tävlingar=större prispott
    *Få en större slagkraft i protester när det gäller kiteförbud på olika platser.
    *Skapa ett landslag, och därigenom underlätta/hjälpa med sponsring till de som tävlar i PKRA/KPWT.
    *Få medverka i euro kitecup
    *Arbeta för ökad säkerhet inom kiteing.
    *Etc.

    Är det nån som är villig att lägga ner lite arbete för att skapa ett förbund får ni gärna PM:a mej, så jag vet hur mycket folk som är intresserade.

  • stellan

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 20:24

    Henke – byt bild för fan. Kram.

  • samhansson

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 20:36

    vi har ju WCL…
    bättre än förbund tycker jag + mer organiserade

  • kitesweden

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 21:00

    Ni kan ju bli kunder till oss, så blir ni med i Kite Sweden klubben wink.gif

  • melker

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 07:07

    Om det startas ett kiteförbund. Så kommer kommun o stat ha någrea tt tjata sina jävla förbudsförslag till höger o vänster med. Nej tacka vet jag anarki.

    Stoppa organiserad kitesurf!!!!

  • egan

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:16

    Henke och Stellan. Byt bild för fan.

    Henke, det e nog roligare att tävla om man e duktig påt.

  • niklas82

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:06

    fan.. vi slog juh ut hela mynningens ornitologer med vår klubb som tack vare allt löst folk som blev medlemmar…
    så vi är väl största kite föreningen i antal medlemmar sett i sverige hahaha grin.gif tror där är en 350+ st eller nått..

  • patrikol

    Medlem
    29 oktober, 2005 vid 23:30

    Svar till:


    Henke – byt bild för fan. Kram.

    [/ QUOTE ]
    Stellan – byt bild för fan. Kram. wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    29 oktober, 2005 vid 23:31

    Helt rätt Henke! Svårt att förbjuda något som inte finns organiserat!

  • kamikazekiteren

    Medlem
    30 oktober, 2005 vid 08:26

    Inlägg raderat av KonfMaster

  • kamikazekiteren

    Medlem
    30 oktober, 2005 vid 08:40

    Svar till:


    Helt rätt Henke! Svårt att förbjuda något som inte finns organiserat!

    [/ QUOTE ]
    Det er for jävligt at kiting blir forbjuden på neset. Jag tycker vi skal organisere oss. DET ER OFTE JAG SER FÅGLAR när jag kiter. Pass på at ta kort på det . Efter at ha samlat ihopas ett på par hundre bilder her på steffo, och nogra tusen kite-MEDLEMMER. Vil vi stå sterke mot ornitologene. död over ornitologer och fåglar!! Dom lager sine rapporter utan nogra kritikkere ,så dom kan skrive vad fan dom vil. VI MÅSTE BORJA PROSTERE PÅ DOM SATANS RAPPORTER, och visa bilder på kite och fåglar i skjön harmoni. Det samme skjer i norge ,ornitologene rules. Det er inte rett at dom skal forbjuda kiting bare for at dom er organiserade. Mi måste kjöre organisasjon mot organisason, allstå HEVN

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vi skulle haft ett Svenskt kiteförbund!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.