Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vi stackare som inte kom över till ön: TORÖ

  • Vi stackare som inte kom över till ön: TORÖ

    Publicerad av jesper-b på 28 oktober, 2013 vid 15:08

    Om det beror på jobb, sociala förpliktelser, inställda avgångar eller något annat spelar ingen roll. Vi kan ha alla möjliga ursäkter som gör att vi missat och missar Gotland den här senaste extremt långa och nu starka perioden av vind och vågor… men även för oss finns det tröst, som dessutom kan komma att visa sig vara mer än en klen sådan…

    Jag kan i alla fall, trots allt, få en liten lucka, och det råkar vara i morgon bitti/förmiddag. Om det inte blir en tung sådan morgon och förmiddag på Torö stenstrand ska jag äta upp min gamla…. hjälm!

    Ses så ända in i he-te!!!!!!

    /JB

    steffo svarade 10 år, 5 månader sedan 26 Medlemmar · 51 Svar
  • 51 Svar
  • pedersen

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 15:26

    Just nu bygger Simone upp vågorna här på västkusten inför imorgon….

  • manno

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 15:35

    Ja vet inte om jag vågar!

  • goran-r

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 16:52

    Nu ser det ut att kunna bli riktiga Surfbilder igen. Laddar kameror och fyller termosen och hoppas på många hjältar på vågorna i morgon förmiddag.

  • sailortrash

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 17:34

    Orkanbyar (alltså minst 32.5 m/s) vid hallandskusten sa de på tevä igår. Lycka till, annars r.i.p…

  • pedersen

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 21:07

    44m/s uppmätt i Halmstad

  • sailortrash

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 08:42

    Nytt danskt vindrekord på 54 ms….

    Var det ngn söder om Sthlm som vågade sig ut?

  • maca

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 13:24

    Stenstranden var full av stora smajl i morgonsolen!
    Go vinkel, 4.7-5.3, fina knölar med bra size i setten.
    Skön start på en tisdag 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 13:44

    VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!

    Äntligen – ÄNTLIGEN – en klassisk Torödag av gamla goda sorten. Mycket vatten, ström, spolningar, avhuggna fenor, master och kroppar.

    Och mitt i allt ihopa riktigt, riktigt fina set!

    /JB

    PS: Slipper äta upp min gamla hjälm!
    PS2: Kom jag ihåg att nämna solen, värmen, de platta perioderna mellan seten som gjorde utseglingen (relativt) enklare?

  • dr-masse

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 14:05

    Sååå kul! Äntligen ett riktigt Torö-pass! Jag tog fel vågor, missade svängar, tajmade lite rätt, mest fel och blev skumbadsförnedrad bort mot udden. Ändå helt enastående och gott att se alla andra där. Spanade in en hel del fin segling från många – Calle, Filip, Jesper, Pelle, Kalle, Niclas… najs!

  • petalz

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 15:09

    Bilder!!!

  • irieman

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 16:12

    Japp, Torö var riktigt nice idag! Men som vanligt så ska man vara där jättetidigt, rigga innan solen går upp och sedan ut! Kom inte förrän vid 10.30 och i vattnet efter 11 men fick en hel del seglat ändå!

  • tim-eriksson

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 16:15

    Kan bidra med några stycken…
    Krångligt att ladda upp bilder..

  • tall-jonny

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 17:00

    Jaaa, det var skitkul idag! Imponerande segling bjöds det på som vanligt, själv var jag nöjd med att iallafall lyckas ta mig ut och igenom brotten några gånger…. Förövrigt sista gången jag kör på en gammal junkbräda – nu får det bli en kompakt quad/twin eller thruster!

    Fina bilder, skall försöka lägga ut en kort mobilsekvens som ganska bra återger storlek och form på knölarna …. 🙂

  • fredrik-plantin

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 17:41

    Oooo, vem är chefen på bild nr 2? Calle Nyberg tro?

    Jeppe, du ser inte tråkig ut heller med ditt olattade segel…

    @Tim.Eriksson 718132 wrote:

    Kan bidra med några stycken…
    Krångligt att ladda upp bilder..

  • pipe69

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 17:43

    Ja, verkligen en toppenmorgon i trevligt sällskap. Skulle bli glad över bilder på kitaren (mig ;-)…) bland alla vindsurfare…

    Tack Torö!

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vi stackare som inte kom över till ön: TORÖ

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.