• Publicerad av celestial på 24 augusti, 2008 vid 18:00

    Drar till Mui ne för att kitea lite på vatten i höst innan den riktiga sesongen kommer igång i sälen i vinter sen…

    Måste ta en liten detour till Thailand först på ca 1 månad, men Kommer till Mui ne i början av november och stannar till dagarna innan julafton…

    Träffas vi där nere, eller ska alla sitta hemma o huttra i piss-slasket framför steffo hela vintern?

    //
    Johan

    roland svarade 15 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jonaish

    Medlem
    24 augusti, 2008 vid 19:26

    Jag ska dit, men vi kommer nog när du åker tyvärr..

  • atte

    Medlem
    24 augusti, 2008 vid 19:41

    Jag va i Mui ne för 2 år sedan, men körde aldrig på vågspoten som ska ligga någon mil norr om Mui ne. Någon som vet om den är bra?
    Mui ne i sig är ju tok shoppigt vatten och man tröttnar på studsandet efter några dagar.

    Atte

  • celestial

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 15:25

    Får hyra/ köpa en moppe o utforska lite… Ja, e nog inte bästa stället i världen att kitea på spotmässigt, men med tanke på att Vietnam är yberbilligt just nu prioriterar jag heldre att vara ledig 7 månader/ år o hänga i länder där det e lite billigare att leva änn att kitea i 3 månader på nått annat random ställe o vara tvungen att jobba sen…

  • celestial

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 15:26

    På fredag blir jag arbetslös, fan va sjönt det ska bli!

    😀

  • roland

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 15:59

    @Atte 493603 wrote:

    Jag va i Mui ne för 2 år sedan, men körde aldrig på vågspoten som ska ligga någon mil norr om Mui ne. Någon som vet om den är bra?
    Mui ne i sig är ju tok shoppigt vatten och man tröttnar på studsandet efter några dagar.

    Atte

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=33586

  • ollep

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:07

    Hur mycket pröjsar du för biljetten ner, är Mui ett okej ställe för nybörjare?

  • atte

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:20

    @BennyTC 494137 wrote:

    Hur mycket pröjsar du för biljetten ner, är Mui ett okej ställe för nybörjare?

    Det är ganska jobbiga bryt nära stranden, så du borde kunna hoppa över bryten annars blir du uppspolad på beachen hela tiden.
    Du kan ju kolla på bilderna i denna länk

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=33586

  • ollep

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:33

    Aha, grymt härliga bilder! Får öva på som faen nu under den/dom närmsta månaden/rna så att jag kan sticka iväg senare i höst. Inte bestämt vart än men precis som du skriver så kan jag tänka mig att det är liknande på många platser, inte helt kul kanske att vara allt för grön när man väl åkt iväg.

  • larssa

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 20:07

    Tycker det ser hur nice ut som helst. E det bra med vind o shysst väder i feb-mars?

  • johnk

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 23:11

    @celestial 494078 wrote:

    På fredag blir jag arbetslös, fan va sjönt det ska bli!

    😀

    WORD! Jag är snart två månader in 😀

  • nundy

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 11:02

    @Larssa 494167 wrote:

    Tycker det ser hur nice ut som helst. E det bra med vind o shysst väder i feb-mars?

    http://www.windguru.cz/int/historie.php?id_georegion=142&id_zeme=704&search=&id_region=0&mis_spot=272&id_typspot%5B1%5D=1&id_typspot%5B2%5D=2&id_typspot%5B3%5D=3&id_typspot%5B4%5D=4&id_typspot%5B5%5D=5&id_typspot%5B6%5D=6&id_typspot%5B7%5D=7&id_typspot%5B999%5D=999&mis_fav=0&id_spot=272&odden=1&odmes=2&odrok=2008&doden=28&domes=3&dorok=2008&tj=c&wj=knots&step=3&pwindspd=1&psmer=1&ptmp=1&papcp=1&ptcdc=1&pmwindspd=1&odeslano=1&model=gfs

    Februari ser ju nice ut ivartfall. Jag var där i dec förra året och de sa att nov tom feb var bäst.

    Kan inte säga att jag blev uttråkad som föregående talare.. Det är ju supernice med chop, alla nya trick blir ju 10 gånger enklare sen när man kommer på plattvatten. Nice ställe med ett par fina barer och go stämning!

  • milkman

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 12:18

    Här har du några som har koll på några bra ställen. Försök smila in dig i *****fabriken också 🙂

    http://www.vietnamkitesurfingtours.com/

    Tydligen så har dom lyckats få tillstånd att köra på några militära stränder som ska vara helt outstanding och väldigt vindsäkra även i stilla tider. Eller så är det bara spel för galeriet, vad vet jag. Värt att kontakta i alla fall säkert 🙂

    (*****= me trying to earn Skotten alohas for not mentioning ***** 😉 )

  • dejjan72

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 15:50

    Var där i mars ifjol och hade från kl 12 och framåt över 8m/s varje dag. Vågorna är ju inget större problem men ta gärna med rashguard (även skydd för benen kan vara ide :D) Snuskigt mycket maneter där som gör ont som faen. Har ärr fortfarande efter close-encounters med några skumma saker.

  • ollep

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 16:03

    Ouch det låter mindre trevligt, är det maneter i området året runt? Förresten är det lika billigt där nere som ryktet säger; käk, tak över huvudet, dricka etc?

  • dejjan72

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 17:02

    Vi brände typ 6000 på 2 pers under 2v (då hyrde vi moppe,bil och käkade på bra ställen hela tiden Finns inte så mycket shopping runt Mui Ne så det höll ner kontot) Boende är väl dyrt jämflrt med thailand tex men du lever så billigt att det gör inget. Lunch kostar väl runt 20-30 spänn för 2 inkl öl. Middag under 100kr. Ang maneterna så följer de tidvattenstörmmen en bit ut så man vill inte ramla 100m ut men nära stranden är ingen fara-de pressas förbi av strömmen så där är inga maneter.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.