Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

  • Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

    Publicerad av huber på 11 september, 2005 vid 11:58

    Det verkar inte som att windsurfingfolket tagit del av det förbud som råder på vissa delar av näset. Vänligen respektera detta. Överklagan är gjord.

    anonym-anvandare svarade 18 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • clemens

    Medlem
    11 september, 2005 vid 12:02

    ja, man får väl ta å respektera dedär förbudet som ni kitare vecker fixade…

  • huber

    Medlem
    11 september, 2005 vid 12:08

    Vi behöver inte dra upp en diskussion om vems fel det är då det är oväsentligt. Läs mer på kiteforumet under “riktlinjer näset”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2005 vid 13:02

    Du får gärna motivera just varför vi skulle respektera förbudet. Är inte det helt och hållet upp till var och en? Hur kommer du in i bilden?

  • clemens

    Medlem
    11 september, 2005 vid 13:11

    Menar du att kiteingens utbredande på näset inte varit avgörande för förbudet?

  • huber

    Medlem
    11 september, 2005 vid 13:15

    Svar till:


    Menar du att kiteingens utbredande på näset inte varit avgörande för förbudet?

    [/ QUOTE ]

    Mycket möjligt. Hade windsurfarna tredubblats hade vi stått inför samma dilemma som nu (Hillarps ord).

  • huber

    Medlem
    11 september, 2005 vid 13:32

    Svar till:


    Du får gärna motivera just varför vi skulle respektera förbudet. Är inte det helt och hållet upp till var och en? Hur kommer du in i bilden?

    [/ QUOTE ]

    Kör var du vill, du är väl en sådan härlig medborgare som bara har rättigheter och inga skyldigheter

    Mitt syfte med inlägget var att upplysa de som inte vet vad som gäller. Allt för att inte förvärra läget speciellt då ett gäng “kitesurfare” engagerat sig och skickat överklagan. Så istället för att lägga energi på att klaga på inlägget gör något konstruktivt.

    mvh
    H

  • beckyjj

    Medlem
    11 september, 2005 vid 13:39

    Gytt att folk engagerar sig och försöker lösa problmen. Imorgon ska jag ta kontakt med en gammal europaparlamentariker för att be om råd om hur va kan gå till väga. Han kanske kan vara till nytta? Behöver lite underlag för vad som har gjorts i ärendet, har ni skickat in filmer eller gjort en skriftlig överklagan?

  • huber

    Medlem
    11 september, 2005 vid 13:42
  • beckyjj

    Medlem
    11 september, 2005 vid 14:01

    tack tack:D

  • naish

    Medlem
    11 september, 2005 vid 14:43

    Ska jag vara helt ärlig så kommer jag skita i det förbudet.Har ingen bil och kan inte ta mig till andra spots på andra ställen. Tycker dessutom det är surt som f*n att det är ni som har fixat detta!Inte för jag vill skapa en diskution men jag kunde faktiskt inte hålla mig mad.gif.

    Kan förså att ni kitare inte får köra där eftersom dom på något vänster kopplar farliga fåglar med eran drake.
    Skulle vi inte få köra där skulle inte segelbåtarna få vara där…..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2005 vid 14:48

    För er info så har 18 vindsurfare oxå överklagat.

  • beckyjj

    Medlem
    11 september, 2005 vid 14:57

    Eftersom jag aldrig har kiteat där så känenr jag ingen skuld till att ha fixat dit förbudet. Jag är så pass ny inom kite. Jag har heller ingen bil, då jag bara är 17 år, men på skolan har vi fördelen med att ha en kontaktperson och min kontaktperson är Per Stenmarck som är före detta europaparlamentariker. Ska be honom om hjälp och råd.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2005 vid 15:06

    Svar till:


    Ska jag vara helt ärlig så kommer jag skita i det förbudet.Har ingen bil och kan inte ta mig till andra spots på andra ställen. Tycker dessutom det är surt som f*n att det är ni som har fixat detta!Inte för jag vill skapa en diskution men jag kunde faktiskt inte hålla mig mad.gif.

    Kan förså att ni kitare inte får köra där eftersom dom på något vänster kopplar farliga fåglar med eran drake.
    Skulle vi inte få köra där skulle inte segelbåtarna få vara där…..

    [/ QUOTE ]

    Jag förstår om du tycker att det är surt. Enligt Hillarp har det varit förbjudet att surfa där sedan många år tillbaka och anledningen till att de inte agerat tidigare är att det endast varit ett fåtal ute. Nu har både windsurfingen och kite vuxit och därför har det blivit aktuellt igen. Jag hade helst sluppigt diskussionen om vems fel det är men ni bjuder upp. En av dropparna som fick bägaren att rinna över var när ett par windsurfare seglat ute vid måkläppen och skrämt sälarna.
    Visst ornitologerna tror att draken skrämmer fåglarna men har även uttryckt att klappret från brädorna stör och det gäller ju oss alla.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2005 vid 15:07

    Bajs nu skiter jag i detta.

    Hejdå

  • alexasu

    Medlem
    11 september, 2005 vid 18:09

    att förbjuda vindsurfing är ju helt absurt, när där ligger ett femtiotal motorbåtar på samma ställe, som går lika fort och dessutom för en himmla massa oväsen. stör inte de mer?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Viktigt gällande Näset!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.