Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilka 08-or åker ner på nästa Slalomcup 23-24/8?

  • Vilka 08-or åker ner på nästa Slalomcup 23-24/8?

    Publicerad av kinabalu på 5 augusti, 2014 vid 19:24

    För er som inte känner till tävlingen, så är det en opretentiös och kul slalomtävling där alla kan vara med! Allt från proffs till nybörjare samsas på startlinjen (nja, nu överdrev jag nog lite, men ni fattar…). Du behöver inte vara med i någon klubb eller ha segelsiffror och starterna är beachstarter, så du behöver inte ha klocka på dig eller vara en jäkel på nedräkning. Vindgränsen är satt till “dom flesta skall plana utan att behöva ett megasegel” så en 7-halva räcker väl för att kunna köra.

    Tror det finns en hel del Stockholmare som skulle kunna hävda sig där nere… och andra som skulle ha jäkligt kul… 😉

    Så se till att boka in helgen den 23-24/8 nu och kom ner till Haga Öland!

    Det ryktas om det fetaste prisbordet på länge… 🙂

    /Anders

    bulanb svarade 9 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • bulanb

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 07:24

    Angående priser så var vi och hämtade presentkort på olika boenden runt Haga för 10,000 kr 😄som vi planerar att lotta ut under Augusti tävlingen.
    Tävlingsledningen.

  • swe-496

    Medlem
    8 augusti, 2014 vid 12:19

    Tips att åka på slalom i Danmark 29-31aug.

    Skickat från min LT22i via Tapatalk

  • kinabalu

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 16:50

    @SWE 496 725834 wrote:

    Tips att åka på slalom i Danmark 29-31aug.

    Skickat från min LT22i via Tapatalk

    Ja, det hade ju varit jäkligt kul att komma ner på NM! Tror inte jag kommer loss då, men funderar lite på det… Inte för att jag håller den nivån, men det skulle vara en grymt bra erfarenhet!

    Kommer någon annan dit från Sverige för slalomen? Jag gissat att ni blir ett gäng från Sverige som kommer att köra Formulaklassen…?

  • kinabalu

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 16:51

    Och på tal om Schlalom… Som det ser ut nu, kan vi nog bli 5st från Stockholm som kommer till Öland om det blir bra prognos 23:e-24:e… och fler kan det bli…

    Hur är det med Göteborgarna då? Tycker det är lite tunt med “goa gubbar” på startlinjen… 😉

    Vi kanske skulle köra en utmaning: Stockholm – Göteborg 🙂

  • tobhed

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 20:41

    Lite synd att det är speedtävling samma helg, många hade nog kunnat tänka sig vara med på båda tävlingarna

  • bulanb

    Medlem
    10 augusti, 2014 vid 07:38

    Kul om det kommer fem gubbar från Stockholm till samma tävling. Jag vet att några Göteborgs seglare pratade om en lag tävling Göteborg-Stockholm förra säsongen, så intresse finns.
    Synd att det krockar med speed tävlingen, men sånt är livet. Hoppas vi får bra vind till båda eventen.
    Vi ses om 14. 😜👍

  • raggarn

    Medlem
    11 augusti, 2014 vid 12:54

    bokat….!! måste man anmäla sig nånstans..?? el bara å dyka upp..??
    hoppas på vind

  • vindsokaren

    Medlem
    11 augusti, 2014 vid 16:36

    Som det ser ut nu så kommer jag också-premiär tävling tjohoo!

  • badjanne

    Medlem
    11 augusti, 2014 vid 19:33

    Hoppas någon annan dokumenterar. Måste till Malmö på 2 kräftskivor innan vi drar vidare till Holland på träningsläger. Sess till våren 2015

  • kinabalu

    Medlem
    12 augusti, 2014 vid 06:41

    Bra där Vindsökarn & Raggarn! 🙂
    Idag kör vi träningsrace mellan bojarna på Dalarö!
    /Anders

  • kinabalu

    Medlem
    12 augusti, 2014 vid 06:43

    @Badjanne 725965 wrote:

    Hoppas någon annan dokumenterar. Måste till Malmö på 2 kräftskivor innan vi drar vidare till Holland på träningsläger. Sess till våren 2015

    Grymt jobbat med kameran Janne! Det blir svårt att hitta någon värdig stand-in nu de sista tävlingarna…

    Vi ses nästa år!

  • kinabalu

    Medlem
    13 augusti, 2014 vid 05:36

    Tack alla som kom på “träningsracet” igår! Totalt var vi 7 slalomräjsare varav en långväga gäst från Nyköping, kul! Det blev riktigt bra och spännande heat i perfekta slalomförhållanden. Medelvinden låg mellan 10-11m/s med byar upp till 13.

    Själv var jag tvungen att köra min 7.7:a, då cambern sprack på min 7.0:a, så det blev till att köra med ryggsäck full med vatten för att kunna hålla grejerna! 😉 Känner mig rätt mör i kroppen idag…

  • kobrakai

    Medlem
    13 augusti, 2014 vid 13:41

    Vem vann “träningsrejset”? då :cool2:

  • kinabalu

    Medlem
    14 augusti, 2014 vid 05:50

    @kobrakai 726091 wrote:

    Vem vann “träningsrejset”? då :cool2:

    Det var riktigt tight i toppen. Räknar man poäng (vilket jag givetvis gör ;)) så tog jag hem segern tack vara jämnast resultat med två 1:a och tre 2:a platser. Det blev även ett 6:e heat som jag inte körde (discard). Men Mården tyckte att det bara var förstaplatserna som skulle räknas och då blev det 2-2-2 mellan mig, Mården och Benke.

    Igår Onsdag blev det två race till och då var det dock ingen tvekan om vem som vann. Mården flög runt banan med sin 8.6:a medan jag hade problem att överhuvudtaget nå bojarna i den lätta vinden och Benke kom aldrig ens upp i planing… Gränsfall tyckte vi, men vi får nog bjuda Mården på den… 😉 Grattis Mården!

  • kinabalu

    Medlem
    14 augusti, 2014 vid 06:43

    Det är ju ingen tvekan om att det finns ett helt gäng seglare från Stockholm som skulle kunna hävda sig på Slalomen nere på Öland… Vi behöver bara få lite mer tävlingsrutin här…

    Så snart får ni akta er därnere! :cool2:

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vilka 08-or åker ner på nästa Slalomcup 23-24/8?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.