Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är de snabbaste 90-talsbrädorna?

  • goingbananas

    Medlem
    7 september, 2004 vid 09:55

    Copello red line klassas som en av de grövsta. Dock hade väl thommen en som gick lite snabbare…sägs det av thommen fantaster…jaja!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2004 vid 09:56

    Lilla Bic Vivacen är väl klockad på dryga 41 knop har jag för mig. Alla hade nog grissnabba brädor på 90-talet…

  • speedjanne

    Medlem
    7 september, 2004 vid 09:57

    F2 Thommen 265-99……sålde min för 800kr frown.gif

  • Knatte

    Gäst
    7 september, 2004 vid 10:03

    RRD 271 racing är nog bland det snabbaste som har lämnat en shaper verkstad smirk.gif
    På den tiden, var Bringdal med och shapade RRD-brädorna

  • patric_f

    Medlem
    7 september, 2004 vid 10:26

    Kör en gammal Tiga slalom 285 nu. Jag tycker den är rätt kvick. Skulle det bli stor skillnad att byta till något av de alternativ som har föreslagits? Synpunkter???

  • Knatte

    Gäst
    7 september, 2004 vid 10:34

    Övertygad att det är stor skillnad!! Tiga 285 är väl inte känd för att vara snabb?
    Men alla brädor som du har hört talas om ovan, är inte lättseglade och gippvänliga direkt. De är gjorda för att gå fort och inget annat.
    Finns säkerligen mycket bättre kompromisser om du bara skall ha en bräda..
    Du har nog roligare seglingsmässigt på nästan alla andra brädor smile.gif
    Men vill du vara snabbast så grin.gif

  • boman

    Medlem
    7 september, 2004 vid 11:03

    Jag kan tänka mig Mistral`s SLE 270 från 96-98 alla som körde på dom var/är sjukt nöjda, den är även ganska lätt seglad och det gör nog sitt i topp-fart, så gippade den som inget annat.

    Sen kommer ju min RRD 276, snabb, snabbare, snabbast!! wink.gif

  • boman

    Medlem
    7 september, 2004 vid 11:11

    ….Och förresten det snabbigaste seglet hetter M8 6,2kvm grin.gif

  • carrera

    Medlem
    7 september, 2004 vid 11:33

    Med lätthet Tigas “Slalom 270” Helgrym rakt fram men näst intill omöjlig att gippa med.

  • poopzilla

    Medlem
    7 september, 2004 vid 11:49

    Dunken var ju oslagbar på sina F2 – Sputnik ett bra tag, om det berodde på brädan eller seglaren kan man väl diskutera. Orsaken till att det tog ett antal år att lära mig sätta gipparna något sånär ofta tilskriver jag helt min gamla Sputnik 🙂

    Thomas

  • smurff

    Medlem
    7 september, 2004 vid 17:05

    hmm tidigare var det ju oxå så att toppseglarna fick sina brädor shapade custom och sedan satte de sina loggor på brädan. så mao så körde de ju inte alltid produktionsbrädor. Vet inte när det slutade med det. Idag kör de ju ofta på prototypbrädor från tillverkarna eller rena produktionsbrädor.
    Men en snabb shape är ju snabb även om det skiljer något kilo på brädan (då det tutar i)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2004 vid 19:40

    Kan direkt säga att Tiga 285 var superseg och 270 inte alls så snabb. Jag höll jämna steg med min Bic Electric (och då var det en sverigecupstävlande som körde 270:an…).
    /Mats

  • chiffis

    Medlem
    7 september, 2004 vid 19:46

    Fanatic Mega JAG hade produktionsspeedrkordet kring -95 har jag för mig.

  • patric_f

    Medlem
    8 september, 2004 vid 08:10

    Tackar för info! Hittade denna länken igår om inrapporterade maxfarter Post your best speed och många av de nämnda brädorna finns mycket riktigt med…

  • speedjanne

    Medlem
    8 september, 2004 vid 08:14

    Öhh tror nog att det var många “glädjemätare” med där…. smirk.gif

    Kul sida iallafall!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka är de snabbaste 90-talsbrädorna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.