Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilka effekter ska man installera till Adobe?
-
Vilka effekter ska man installera till Adobe?
Publicerad av oskarryden på 8 december, 2010 vid 17:38Jag är rätt ny på adobe, men vilka effekter/plugins/addons (nu vad det heter) ska man hämta hem för att kunna göra lite fräcka effekter?
petting_4 svarade 14 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Det beror en hel del pa vilken av Adobes 111 produkter du syftar pa.
-
Är det Photoshop du pratar om? Inga. De inbyggda duger som grundstomme i allt man behöver göra. Läs tutorials på nätet och lär dig principen att jobba med lager. Ett å annat kortkommando underlättar också.
-
Adobe Premiere elements 9! Hehe, glömde visst säga det.
-
Ligg lågt med effekterna och fokusera på klippningen istället
-
När ändå är inne på ämnet. Är det någon som kan peka mig i rätt riktning på color grading? Matnyttig länk, tutorial, plugin man måste ha?
-
Yann;641811 wrote:När ändå är inne på ämnet. Är det någon som kan peka mig i rätt riktning på color grading? Matnyttig länk, tutorial, plugin man måste ha?
Jag har en helt sjukt bra tutorial som jag tror magic bullet (red giant software tror ja?) står bakom, de är inte en tutorial enbart för deras programvaror. Utan en tutorial om grading i allmänhet, de tar upp en rad olika långfilmer som alla gradats på ett helt olikt sätt, förklarar varför dom har gjort som de gjort, och efterskapar det. Riktigt intressant.
Har den sparat i favoriter, kanskicka när ja kommer hem till umeå. Annars finns den nånstans på vimeo…
Tycker sällan den vanliga hollywoodgradingen slår fel, dvs. blått i de mörka tonerna å gulorangeröd i de ljusa!
annars tryck komplementfärgerna mot varann i ljust å mörkt så brukar de bli bra.
3-way color correction är oftast allt som behövs.mycke bra:
http://kuler.adobe.com/ -
Tack Hengo! Dök på kuler av en slump när jag googlade runt på color grading häromdagen. Verkar användbart inom många områden. Skicka gärna länken när du har den.
-
Vet nån om det finns nån bra Guide för Final Cut Studios både pro7 och motion4?
Logga in för att svara.