Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilka säljer UDS i Sverige?
-
Vilka säljer UDS i Sverige?
Publicerad av lafleur på 24 mars, 2004 vid 16:40Tacksam för en hemsideadress eller telefonnummer.
Ha en SS Fuel -03. Det går väl att köra UDS med den också!?
Finns det några till salu än, eller är alla bommar fortfarande slutsålda?
Tacksam för svar!gugge svarade 21 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Tja !
Verkar som om kieshoppen.se i Varberg har en trave inne, var där i veckan o de verka ha några inne nu ! -
Ringde nyss kiteshop.nu, fick ett bra pris. Så jag ska klippa till.
-
Visst kan du hooka ur utan problem, men du kan däremot inte rotera 360 för du har ju fortfarande ”leashen” som går till selen.
-
du kan visst rotera 360grader :grin. Du kan däremot inte göra HP o grejjor
.
-
hehehe – Patrikol är i Thiland men när han kommer hem lär han ladda rejält. Körde UDS för första gången i helgen i kraftig vind. DePowern är enorm. Kunde hålla min 10:a mycket längre än med vanligt system. Ett alternativ till mindre drake kanske.
men samtidigt kändes det som om UDS ”Stal” en massa power från kiten när det blåste normalt men det kanske är en tekniksak.Iallfall var det grymt skönt att göra skärande svängar med bommen fritt i händerna. Som att köra rally med lös ratt…
-
Nu är vi där igen.
Hur kan man få mer depower än 100%?
När jag har full depower på mitt vanliga system så är styrlinorna helt lösa, hur kan då skärmen få mer depower än det?
Helt otroligt man förstår det inte men man får 200% depower, trot elle ej men bli inte förvånad om jag e med i OS nesta årPatric
-
Säg att du har 100% depower med UDS så har du betydligt mindre med en ”vanlig” bom! Så slipper du fundera på 200%.
Anledningen till en högre depower range är att leachen som sitter fast i selen har en infästning till frontlines som är något ”högre” fäst än den infästning som sitter i kyckling ringen. et gör att när du ”släpper på” för att depowra så ger sig backlines av betydligt längre är vid användning av en ”normal” konstruktion tillåter. Enkelt och genialt.
/H
-
Så du kan alltså släppa baklinorna så mycket att skärmen går förbi horisontellt läge i vinden och får en attackvinkel så den flyger mot dig och upp i vind.
Patric
-
jo jag vet men jag förklarade lite dåligt, menar bara att efter man släppt bommen och inte är ihookad längre så har man fortfarande leashen till selen att ta hänsyn till.
-
Det inträffar inte att kiten flyger över dig, i alla fall inte hur som helst. För det första håller du ju kiten i Kl 11 eller 1 sen så är det ju minimalt tryck i kiten så vinden håller den tillbaka.
Så är det för mig i alla fall.
/H
Logga in för att svara.