Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilka vindprognoser är minst dåliga?

• Vilka vindprognoser är minst dåliga?

Publicerad av anonym-anvandare på 4 juni, 2003 vid 14:32

Som vi alla vet är inte metorologi nån vetenskap utan avancerad mytbildning och gissningar.
    Men om man ändå skulle försöka sålla bland instituten för att ranka dem i tillförlitlighet så är det min bestämda uppfattning att SMHI är nog de som placerar sig sist….
    DMI däremot tillsammans med Wetter online känns för tillfället som det minst dåliga…. de har faktiskt haft rätt stora delar av maj.
    Jag kanske bara är bitter över att det inte blåser där jag är och gnäller därför, men dela med er av era uppfattningar om de så kallade prognoserna som vi matas med.

May the wind be with U

memnoch svarade 22 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

Gäst
    4 juni, 2003 vid 14:50

dem som visar minst vind e kaas wink.gif
    Alla som visar över 10m/s är mina favvo sidor smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2003 vid 07:23

Ja, till idag så stämde inte DMI varje fall.
    Förvånansvärt hur de kan lägga om en prognos så totalt mellan två uppdateringar.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2003 vid 10:05

Gå in på http://www.sr.se/p3/pippirull/l_viktor.stm och lyssna på när viktor intervjuar tv4as norska väderbrud så får ni ett och annat bekräftat. laugh.gif

• memnoch

Medlem
    5 juni, 2003 vid 16:07

Jag tycker annars att Båtvädret i kombination med DMI brukar stämma bra. När det gäller idag så tror jag att högtrycket var mycket starkare än väntat. Lågtrycket som skulle ge vind orkade inte ”schasa” bort det fina vädret… wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA