Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken är den bästa draken för nybörjare??

• Vilken är den bästa draken för nybörjare??

Publicerad av anonym-anvandare på 4 maj, 2003 vid 20:51

Jag ägde en Peter Lynn C-quad på det gamla goda nittonhundratalet men den gick inte att vattenstarta med så jag tyckte att det var svår att lära mig att surfa. Nu tänkte jag dock spotta i nävarna och ta itu med surfandet igen men jag behöver råd i frågan om vilken drakmodell det är som gäller. Jag behöver inte en tuff drake utan en som är snäll och vänlig med en gammal gubbe som jag.

anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 maj, 2003 vid 08:09

Jag skulle rekommendera Flysurfer Titan om du vill köra foil och Naish Aero II om du vill köra inflato.

Kolla på http://www.kajtech.nu om du vill ha mer information.

Rent generellt kan man säga att alla större märken gör bra grejer i år. Så det spelar inte så stor roll vad du väljer så länge märket är stort och det finns ÅF:ar i sverige.

/Kaj

• anonym-anvandare

Medlem
    5 maj, 2003 vid 22:30

Tackar Tackar!
    Jag ska kika efter de drakar som du sa och sen får vi se hur det går..
    Jag var ute och vågsurfade idag bland isflaken och det är fortfarande lite väl kallt för att jag ska våga mig på att blåsa ut till havs med en kite, men snart så.
    Tack för hjälpen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA