Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken bräda?

• Vilken bräda?

Publicerad av anonym-anvandare på 9 maj, 2004 vid 07:04

Hej jag behöver lite hjälp när det gäller att välja mellan två brädor?
    Nu har jag en jp freestyle 113 som jag älskar att surfa med men när det bara existerar vindar från 4-5 s/meter i sverige för det mesta så behöver jag komplettera med en bräda. Jag funderar på jp x-cite ride 150liter eller rrd avantglide 145 liter. Vilken skulle passa mig bäst om det är tidig planing jag vill åt med segel på cirka 9,5 kvm?
    Jag väger 83kg.

Tacksam för lite åsikter:)

Ha det bra

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • styret

Medlem
    9 maj, 2004 vid 07:26

jag tror det är lite hugget som stucket.
    kenneth på haga kör x-cite och han är störtnöjd med köpet, bra med röv på den och snabb som ett skott. Det är inte direkt tung heller.
    rrd gör väl alltid bra brädor och jag vet att många av speedgubbarna sneglade på den förra året. För att fortsätta med kenneth som exempel så pratade han om den här brädan förra sässongen och verkade inte svara svår för den. men har man emailadressen [email protected] så blev väl valet självklart när x-citen kom.

av samma anledning skulle jag ta rrd:n
    men soms agt, hugget som stucket.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2004 vid 07:49

Man tackar för din åsikt.

Men det skiljer sig ju lite i bredd mellan dessa brädor, rrd:n är ju 80cm bred och jp x-cite 75cm. Så det kanske skiljer sig lite i manöverbarheten? Går rrd:n typ bara rakt fram eller:)?
    och vilket material skall man ha, det lättaste som samtidigt går sönder lättare eller den slagtåligare varianten

• nordgren

Medlem
    9 maj, 2004 vid 08:09

Jag skulle nog ha slagit till med RRDn, men båda är riktigt bra brädor som det verkar.

Att tänka på är också att RRDns tunga variant är lättare än JPn och billigare…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2004 vid 15:26

Jag vill ha mer åsikter kring denna bräda !!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA