Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken Bräda?
-
Om ingen redan skrivit det så kan jag tillägga att du borde testa brädan innan du köper, om du får möjlighet alltså. Köper du ”rätt” underlättar det sjukt mycket, framförallt om du ska lära dig ta höjd och annat grundläggande.
-
Han har precis börjat kita, att testa en bräda när man inte kan ta höjd eller stå på brädan ännu ger inte så mycket, därför gör han helt rätt i att fråga oss här för tips.
Jag hade kört på Hazen, det är en bräda som kommer göra din lärokurva skarpare. Det blir lättare för dig att lära sig helt helt enkelt. 2:a hands marknaden är dessutom rätt bra på den eftersom det är riktigt många som vill lära sig att kita. Har dock inte testat Rivalen så jag kan inte uttala mig om den.
-
gh0st;545655 wrote:Han har precis börjat kita, att testa en bräda när man inte kan ta höjd eller stå på brädan ännu ger inte så mycket, därför gör han helt rätt i att fråga oss här för tips.
Jag hade kört på Hazen, det är en bräda som kommer göra din lärokurva skarpare. Det blir lättare för dig att lära sig helt helt enkelt. 2:a hands marknaden är dessutom rätt bra på den eftersom det är riktigt många som vill lära sig att kita. Har dock inte testat Rivalen så jag kan inte uttala mig om den.
Tackar tackar! Jag har dock inte sett så många som säljer Haze brädor. Vilket i och för sig tyder på att dom är för bra för att säljas kanske…… bara en tanke. 🙂 Rivalen är ju ny för i år så kanske inte så många som prövat den ännu.
Tack i alla fall!
Logga in för att svara.