-
Vilken bräda blir optimalast?
En nybörjare på 85kg (185 lång) ska börja kita. Har precis skaffat en 12a EH-Beast 07 (Bow). Men jag är väldigt villrådig i valet av bräda. Jag är inte särskilt intresserad i nuläget att behöva köpa två brädor (en för lätt och en för starkare vindförhållanden)
Min mest övertygande rekommendation ligger på
Fanatic Eastwood 07 142cm (40,5 bred). och den låter väldigt intressant men motargumenten säger:-För stor! Visst det är lättere i början och snällare landingar samt alltid trevlig i lättare vindar. Men ska man punga upp 5000 ska den vara intressant att utvecklas på i längden. En motsvarande bräda på 130 lär (med min kroppsstrolek) dock bli väldigt svårt början.
-Strapsen sitter långt ner. Okej.. detta säger inte mig ett dyft. Jag finner inga argument till placeringen på strapsen. Men nått syfte måste det vara..
-Strapsen går inte att flytta.. utan att borra och gänga etc… om man vågar. Dröjjer nog iofs innan jag bryr mig om att korrigera placeringen.
Ett altenativ jag hört är North (väldigt vass brädtillverkare(?)) med Jamie Pro 07. Också dyr, men kanske är värt och lägga en tusenlapp mer på en riktig kvalités bräda…
tacksam för seriösa svar. :cool2:
Johannes.
Logga in för att svara.