Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vilken Kite?
-
Vilken Kite?
Publicerad av jonan på 20 juli, 2006 vid 07:57Nybörjare.
Kört min Bronco 16kvm ett tag men funderar på att skaffa en mindre, har dock mindre koll på kiternas egenskaper. Vilken stl, foil/tub, etc.?:confused2:Någon som kan ge en rådvill nybörjare ett råd?
//Jonanwalle svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
jonan wrote:Nybörjare.
Kört min Bronco 16kvm ett tag men funderar på att skaffa en mindre, har dock mindre koll på kiternas egenskaper. Vilken stl, foil/tub, etc.?:confused2:Någon som kan ge en rådvill nybörjare ett råd?
//Jonannytt: bow 9kvm
(generation 2 utan block på bommen då, helst en som inte inverterar när du kraschar tycker jag man kan kräva när man köper nytt)gammalt: en beggad C-kite 12kvm (det är ganska lika allihopa fr 2004->, 5e lina är bra.)
nic
-
var kör du, hur mycket väger du och vill du köpa nytt eller begagnat?
Men en ny BOW kite kommer du täcka in stooort vindregister, köper du en 12:a så kan du sälja din Bronco…
och som Nic skrev, en 9:a Bow passar om du vill ha kvar 16m2:an, dessutom e 9:a en av dom roligaste storlekarna!
-
Vikt? Vart åker du? Vilka vindstyrkor vill du att kiten ska fungera i?
Vill du ha en kite med jättedepower (bra idé) så ska du ju titta på BOW-kites, foils eller hybrider.När det gäller vilken kite specifikt så finns det ju mycket att välja på och många trådar på detta forum som redan behandlar detta.
Om du vill ha en lite mer balanserad vy mellan foil och tub så läs lite på Kitenation.se istället. På Steffo är det många som gormar om hur kassa foils är utan att ha någon som helst erfarenhet av moderna foils. Vilket är tämligen trist./Kaj(Tech)
-
Ha ha, fanken vad folk är på hugget idag. (Kolla inläggstiderna) 😎
/Kaj(Tech)
-
Cortex wrote:Ha ha, fanken vad folk är på hugget idag. (Kolla inläggstiderna) 😎
/Kaj(Tech)
Vi e ju alltid på hugget, eller hur 😉En ny foil funkar lika bra!
Logga in för att svara.