Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken mast North Natural 7,5m???

• Vilken mast North Natural 7,5m???

Publicerad av mickenilzzon på 1 november, 2009 vid 15:29

Har köpt ett North Natural 7,5m nyligen. Trodde jag kunde rigga det med min Challenger 490/30 imcs 85% carbon mast, men där gick jag bet.:mad: Masten böjde sig på tok för mycket, tror jag. Är ganska så mycket nybörjare. Tänkte höra om någon har nån rekomendation på mast till det seglet, eller nån till salu. Helst en 4.60, då jag har en 4,90 o en 4.30. O gärna till en skapligt billig penning.

Knatte svarade 15 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • robin

Medlem
    1 november, 2009 vid 20:35

På vilket sätt böjde den sig för mycket? Jag tror inte att du ska behöva köpa en ny mast. Kan du lägga in en bild på seglet när det är riggat så kanske vi kan hjälpa dig att rigga rätt.

• bicless

Medlem
    1 november, 2009 vid 21:39

Jag tycker också masten borde funka.

men har i alla fall en sprillans ny North Silver 460 SDM 55% till salu. Hör av dig om intresse finns, kan skicka den. Tänkte mig 1990:- för den.

Mvh

Mattias

• mickenilzzon

Medlem
    1 november, 2009 vid 23:51

Tog tyvärr inga bilder, men jag får ge mig ut imorn igen o fota hur det ser ut. Återkommer med bilder.

• Knatte

Gäst
    2 november, 2009 vid 05:41
    mickenilzzon;586245 wrote:
    Har köpt ett North Natural 7,5m nyligen. Trodde jag kunde rigga det med min Challenger 490/30 imcs 85% carbon mast, men där gick jag bet.:mad: Masten böjde sig på tok för mycket, tror jag. Är ganska så mycket nybörjare. Tänkte höra om någon har nån rekomendation på mast till det seglet, eller nån till salu. Helst en 4.60, då jag har en 4,90 o en 4.30. O gärna till en skapligt billig penning.

Vad för mast skall seglet ha? längd och styvhet? Men som sagt var så underlättar bilder på riggat segel:tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken mast North Natural 7,5m???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.