Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken neopren sko?

  • surfmanj

    Medlem
    11 september, 2007 vid 12:06

    Prolimit lågskor! Funkar lika bra på sommaren som på vintern, om du inte är frusen om fötterna.. tunna men så grymt sköna!

  • bjornen

    Medlem
    11 september, 2007 vid 14:33

    @JPS 413782 wrote:

    Atan är grymma. De ska definitivt vara för små för att ge rätt känsla. Mina är en till ett par centimeter mindre än foten.

    Det är lite neopren sockiplast (om någon kommer ihåg dessa skapelser) feeling över dessa skor 😉

    Jag kör också med Atan mistral 6,5 mm och måste säga att dom är grymt smidiga och varma. Sitter så pass bra att det är svårt att ta av sig dom, det blir som ett vacuum i skon. Enda lilla nackdelen som jag har märkt är just det med att ta på och av utan någon dragkedja eller dyligt. Varma rekomendationer.
    http://www.atan.fr/pages%20produits/boot3311x.htm

    //Björn

  • Oregistrerad

    Gäst
    11 september, 2007 vid 15:38

    @Tim.Eriksson 413574 wrote:

    Frågan kvarstår…

    Kommer det fungera med den här som enda sko? Jag menar… En sommarsko nu på hösten är väll lite för lite… ?

    Och jag vill inte ha sko på sommaren då jag inte är tvungen. dvs där det är kass botten.

    O’Neill freak sock = absolut bästa sommarskon med näst intill barfotakänsla. Tror tyvärr inte att någon säljer i sverige men jag har köpt dem på:
    http://www.surfstore.co.uk/acatalog/Oneill_Watersports_footwear.html

  • tim-eriksson

    Medlem
    11 september, 2007 vid 16:39

    Ingen som har något att tillföra mystic?

    Verkar som en bra sko och har pratat med en kille som föredrar mystic för bl.a. NP.

    Måste ha ett par skor till helgen och bor ju granne med ontopwater försäljare…

    edit: Björn Dunkerbeck kör ju på mystic så rätt okej saker borde dem göra 😀

  • ola_p

    Medlem
    11 september, 2007 vid 16:50

    @Tim.Eriksson 413935 wrote:

    edit: Björn Dunkerbeck kör ju på mystic så rätt okej saker borde dem göra 😀

    Snarare en rätt hyffsad sponsorbudget… 😉

    Själv tycker jag ProLimits skor är grymt sköna om än inte det absolut varmaste man kan tänka sig. Men ska du kunna köra dom på sommaren också så blir skor så som Atan (även i den tunna varianten) för varma/instängda.

  • tim-eriksson

    Medlem
    11 september, 2007 vid 17:00

    Mjo… Tror det ser ut som ett par mystiv blade ändå!

    För jag h*tar att köra med skor! Men hemma i uppsala där jag är född bodde tills för några veckor sedan så måste man nästan ha skor… Skar upp foten rätt rejält på en snäcka där för 2 veckor sedan…

    Men så kallt som det är nu så måste det väll vara skönt med lite tjockare?

    Blir som sagt att använda skorna vid höst/vår till 90% och barfota resten av året. Får bra ett par mystc nu så får jag köpa ett par nya när jag märker att dem blir för varma/instängda..

    mina surfgrejor anländer om 2 timmar till linköping och det ligger nya fotstroppar samt monofilm på posten 😀

    nu j*vlar :D!

  • tim-eriksson

    Medlem
    11 september, 2007 vid 17:06

    Hmm…. Någon som vet ett ställe som har ProLimits’s våtskor i lager i storlek 44 ?

    Antar att ni inte tycker jag borde köpa 5 mm v. och hittar inte den andra i lager. OM jag nu ska beställa…

  • ola_p

    Medlem
    11 september, 2007 vid 18:49

    Kolla med surfbutiken: http://surfbutiken.se/products.php?cid=16&pid=262 Ser ut att ha fått limmade sömmar till 07, är det så så är dom täta vilket gör gott för värmen.

  • imported_macts

    Medlem
    11 september, 2007 vid 18:59

    @Tim.Eriksson 413948 wrote:

    Hmm…. Någon som vet ett ställe som har ProLimits’s våtskor i lager i storlek 44 ?

    Antar att ni inte tycker jag borde köpa 5 mm v. och hittar inte den andra i lager. OM jag nu ska beställa…

    Fahlén har på lager (vet inte vilka storlekar dock). Ring och kolla.

    http://www.fahlensurf.se/v2/

  • rydstrom

    Medlem
    30 september, 2007 vid 10:36

    Vad är det som skiljer mellan NP 5000 HC och 3000 HC?

    det skiljer ju i pris men frågan är väl mer om det är värt dom 150 kr extra som 5000 serien ger .. nån som kör/har kört dom som kan reda ut detta för mig

    // Petter

  • oscar

    Medlem
    30 september, 2007 vid 10:43

    Har en 5000….att sömmarna skulle vara täta är bullshit…läcker som såll men de är väldigt smidiga och sitter bra på min fot. Har ju inte testat 3000 så kan inte säga om de är värda de 150 extra.

  • bicless

    Medlem
    30 september, 2007 vid 19:55

    Både Ascan Titan, Ascan Extreme och Atan Polar upplever jag har 100% täta sömmar. Det vatten som kommer in efter ett tag kommer in genom den lilla glipa som blir mellan dräkten och skon när man plaskat runt någon timme. Grymt varma skor.

    Ett annat bevis för att de är täta är att jag brukar fylla dem med lite shamponerat vatten i dushen ibland så de luktar mumma nästa gång det är dags att trä på sig dem. Allt vatten stannar kvar. Detta gäller även rätt hårt begagnade dojor.

    Kan ju tillägga att vi säljer alla dessa skor och en del andra också så jag är ju inte helt objektiv.

    Bicless

  • christian

    Medlem
    30 september, 2007 vid 21:38

    @Oscar 419001 wrote:

    Har en 5000….att sömmarna skulle vara täta är bullshit…läcker som såll men de är väldigt smidiga och sitter bra på min fot. Har ju inte testat 3000 så kan inte säga om de är värda de 150 extra.

    Är inne på mitt andra på 5000 HC. Fantastiskt smidig sko. Första skon jag inte får nageltrång av. Min enda negativa synpunkt är vristremmen som har en irriterande tendens att lossna.
    Det blir inte helt enkelt att flytta bakfoten i en gipp om man råkar ha satt ned framfotens häl på den lösa remmen 🙂

  • tim-eriksson

    Medlem
    30 september, 2007 vid 21:52

    Köpte i alla fall ett par Mystic Blade ! Lite dyra på 600 kr men jag gillar dem!

    Dock så köpte jag lite för stora.. Så det är lite jobbigt men annars är jag nöjd!

  • nikke

    Medlem
    30 september, 2007 vid 21:56
    Christian;419119 wrote:
    Är inne på mitt andra på 5000 HC. Fantastiskt smidig sko. Första skon jag inte får nageltrång av. Min enda negativa synpunkt är vristremmen som har en irriterande tendens att lossna.
    Det blir inte helt enkelt att flytta bakfoten i en gipp om man råkar ha satt ned framfotens häl på den lösa remmen 🙂

    Måste bara nämna ripcurl som jag tycker funkar fintfint, ingen annan värkar ju använda de…hehe. Både min våtdräkt och skor funkar fintfint och de HÅLLER verkligen. Har haft de i cirka 4 år och bara lite sprucket neopren under armarna på våtdräkten som var lätta att laga! 🙂 Ska nog kolla efter ripcurl när det blir att uppdatera neoprenkitet.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken neopren sko?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.