Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek/bräda skall jag ha?

• Vilken storlek/bräda skall jag ha?

Publicerad av jocke_l på 7 april, 2007 vid 14:24

På jakt efter en ny kitebräda och har, ärligt talat, ingen aning vad jag skall köpa (modll/storlek). Idag kör jag en RRD BS2 140*40 som känns i största laget. Jag har kitat i två säsonger och söker en bräda som tar höjd bra, fixar choppigt vatten och är bra/lätt att hoppa med. Jag väger knappa 70kg och är 190cm lång och kör mestadels en Switchblade 12m2 på ostkusten och Öland/Gotland.

Råd om storlekar och modeller tas tacksamt emot…

patrikol svarade 18 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • patrikol

Medlem
    7 april, 2007 vid 20:17

@JOCKE_L 375014 wrote:

På jakt efter en ny kitebräda och har, ärligt talat, ingen aning vad jag skall köpa (modll/storlek). Idag kör jag en RRD BS2 140*40 som känns i största laget. Jag har kitat i två säsonger och söker en bräda som tar höjd bra, fixar choppigt vatten och är bra/lätt att hoppa med. Jag väger knappa 70kg och är 190cm lång och kör mestadels en Switchblade 12m2 på ostkusten och Öland/Gotland.

Råd om storlekar och modeller tas tacksamt emot…

Det går mot lite större brädor numera så mindre än 38-40 cm bredd skall du inte ha. Sen längden bör ligga någonstans mellan 130-140 Själv kör jag med en Naish Thorn 07 131/39 grymt skön bräda.

Vill du ha Custom made så rekomenderar jag Tablas. Brädor skall testas och passar alla lite olika så bara passa på att prova när det är visningsdagar.
    Lycka till med brädköpet!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilken storlek/bräda skall jag ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.