Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken Widstyle bräda är bäst?

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2002 vid 13:24

Hej!
    Jag gjorde en egen liten analys sensommaren 2001. Tittade och läste bl.a. om Mistral Vision men fastnade slutligen för Fanatic och deras Ray-serie. Idag kan du välja mellan E-ray, X-ray och Sting-Ray (allt lättare och dyrare). Själv tog jag X-ray 170 (270×80, 155 liter, tar segel från 6.5 till 10). Den gillar jag skarpt. Går att segla i allt från extrem lättvind till hårdare vindar. Mer info på [url=”http://www.skidsport.nu.”]www.skidsport.nu.[/url] Nu finns ju breda brädor i hur många varianter som helst så det är nog bara att ta en funderare vad man vill göra med den å sedan välja en som passar bäst. Förmodligen är alla relativt tekniskt lika med liknande prestanda. För mig var möjligheten att ta stora segel viktigt då vindar i Sverige tenderar att vara svaga, rätt ofta.

mvh
    gammels(m)urfer

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2002 vid 13:46

hur är den att hoppa med? går det överhuvudtaget?
    hur svaga vindar planar du i? din vikt? lätt gippad?

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2002 vid 18:55

Jag rekomenderar en starboard carve 111 l en mycket bra bräda, se det andra inlägget.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2002 vid 09:07

X-ray planar utan pumpning och annan avancerad teknik realistiskt kring 4 – 5 m/s med ett segel över 8 kvadrat. Själv är jag 80+ kg och kör med Zero-Seven 8.6. Igår var jag ute i ca 4-6 m/s (ojämn å byigt) på en liten insjö och blåste runt i god fart. För en som kommit från en äldre Tarifa (330×60, 160 l) är X-Ray enormt lättmanövrerad. Hoppa finns det säkert andra brädor som är bättre men titta på Robby Naish gamla sekvenser när han i sin ungdom hoppade med allt, även stora ”plankor”.

Gammels(m)urfern

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA