Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vilket bompaket ska man ha?

• vilket bompaket ska man ha?

Publicerad av zaihttam på 24 mars, 2004 vid 21:50

helt komplett då, tänker väl i och för sig mest på depowersystemet någon som har nått matnyttigt att förtälja?

pepa svarade 21 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 mars, 2004 vid 21:57

UDS eller SSS, efter det f-one, recon.

• hengo

Medlem
    24 mars, 2004 vid 21:58

köp en Cabrinha bom, överlägset allt annat jag testat med sin powerlock..

• teda

Medlem
    24 mars, 2004 vid 22:00

tänkte passa på o höra .. om det råkar vara nån som gått över till spinning leach o på så vis lämnat sitt patent med schakel, är isåfall spekulant om någon har en sån till salu?

• zaihttam

Medlem
    24 mars, 2004 vid 22:02

känns som svaren är lite så att säga ”färgade” någon som provat något utöver de ”vanliga” systemen?

• hengo

Medlem
    24 mars, 2004 vid 22:25

jo men alltså.. cabrinha powerlock med recon- enkelt bra och praktiskt, inte en massa slangar och sladdar å shacklar som hänger överallt.. du kan hokka ur, fast du får du ha en handlepassleash.. det ENDA som jag anser saknas är en funktion som gör att du kan depowra draken ifrån ubåtsläge(se bifogad bild). Denna funktionen att kunna depowra draken från ubåtsläge finns å andra sidan inte på några drakar alls…. än… del2%20(40).jpg

• nilsson

Medlem
    24 mars, 2004 vid 22:36

Inlägg raderat av glk

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2004 vid 00:01

Skojar du med oss nu Bengan? Kan man välja om man vill depowra draken när man flyger genom luften med ryggen först och bomen två meter bakom än? Jag har funderat på ett sånt system och tror jag skulle kunna fixa ihop ett, men jag trodde inte någon tillverkare hade det i produktion än. En förklaring på hur det fungerar tack!!!

/Jeppe Kung aka PL

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2004 vid 00:02

Jag kan bara instämma med Hengos åsikter om Powerlock-bomen, men jag är ju färgad så jag har väl förmodligen inget att säga till om…

/Pepe Loco aka JK

• rambo_johnson

Medlem
    25 mars, 2004 vid 02:29

haha locooz

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2004 vid 03:41

Trodde väl inte det…

/PL aka JK

• casper

Medlem
    25 mars, 2004 vid 07:13

Hengo! Släng på en Bypassleach så funkar väl det i ubåtsläge.
    Patric

• falk__enberg

Medlem
    25 mars, 2004 vid 10:17

Svar till:

helt komplett då, tänker väl i och för sig mest på depowersystemet någon som har nått matnyttigt att förtälja?

[/ QUOTE ]
    X-shooter kommer visst me en ny bom nu till Kite-eventet i Egypten.
    Den kommer nog att säljas av KiteProShop i Tyskland…
    Jag köpte deras tidigare version,(Kitebarsystem) som har varit helbra, ingen leach men tyvärr ganska svåratt köra unhooked.

Den nya skall dock funka även unhooked å utan lesch smile.gif

• zaihttam

Medlem
    25 mars, 2004 vid 22:08

pepe din martyr! någon som provat mystiq grejorna?

• pepa

Medlem
    25 mars, 2004 vid 23:10

Man kan ju fortfarande inte välja om man ska depowra draken eller not med bypass. 100% depower alltid är det som gäller med den grejen. Ju. Ju. Ju.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA