Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket paket ska jag köpa?

  • olandstoken

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 12:11

    Hypertype 12:an är en mjuk och fin kite att börja med, har stor windrange.

  • sourra

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 12:20

    Om jag inte missminner mig är Hypertypen ökänd för att Hindenburga från zenit och det är inte så fantastiska nybörjaregenskaper. Cabsen det året (eller om det var 07?) hade lite svagheter och gillade att spricka rakt över om man kraschar dom rakt ned på vattenytan – inte heller så trevliga nybörjaregenskaper. Ska man köra RRD eller Cabs så bör det med detta resonemang vara grejer från 2008 och framåt. EH Rippern är en kite som kan vara lite knepig att vattenstarta tills man fått till den rätta knycken och det är väl egentligen inte heller optimalt men det lär man sig och sen är det bara att köra. För 5K är det iofs inte helt lätt att få både bräda + kite. Normalt sett ligger en fräsch beggad kite på ca 6-8K och en bräda på 2-4K.

  • skotten

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 12:49

    I agree, the rippehr is a hardcore kite, that cabrinha wasnt the best kite they made, and the rrd is nice and cheap : )

    take the rrd

  • kalle57

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 05:51

    Tack för alla svar! Insikt som jag inte hade kunnat hitta förmodligen utan detta forumet. Min sambo har tyvärr gett mig näringsförbud (toffel?) denna månaden p g a andra ngt större utgifter. Hoppas på förnyad finansiell styrka till nästa lön. Eller som Uggla säger, Den 25:e gäller det!

    Tack igen!

  • neven

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 09:03

    Naish-maffian börjar bli väldigt duktiga på att klanka ner på allt som inte är Naish…

    Om sen en Naish-kite inte relaunchar eller inverterar så måste det vara användarfel… 😉

  • skotten

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 09:05

    sniff sniff… lucky for you that you are a good kisser neven

  • neven

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 09:07
    skotten;549549 wrote:
    sniff sniff… lucky for you that you are a good kisser neven

    Just good!?!? I´m fucken awesome… :laugh:

  • skotten

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 09:09

    hahaha yeah you are pretty amazing actually.. well you know… for someone that doesnt ride naish..

  • sourra

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 10:53

    Nu får du allt förklara dig Neven. Jag tycker det var jäkligt right on feedback på frågan om paketen och inte ett ord om några andra märken. Men jag kan ju ha fel…

    Quote:
    Naish-maffian börjar bli väldigt duktiga på att klanka ner på allt som inte är Naish…

    Om sen en Naish-kite inte relaunchar eller inverterar så måste det vara användarfel…

  • skotten

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 11:18

    its ok, he is still suffering from post-traumatic-stress from the weekend…

  • gonzo

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 14:51

    jag tycker att du ska köra på crossbow fin kite men några barnsjukdommar så som lite högt bomtryck, men 9an är inte så farlig. Det va inte den som sprack på mitten det va året efter. hypertypen va väl lite si sådär vad jag har hört
    Cabrinha Co2 14m2 -05 är en stabil och fin c-kite och icon är en outslitbar bräda.
    Eh dom vet jag nästan inget om.
    och till alla andra nu, detta skriver jag inte bara för att jag kör cabrinha själv.

  • gh0st

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 05:43

    Alltså, jag har inte kollat in vilka paket du har länkat till men RRD HyperTypen måste ju vara den absolut sämsta drake som någonsin gjordes. Den gick ju typ inte att hålla i luften, bara ramlade ur skyn helt random.

  • debkausf

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 11:02
    Neven;549547 wrote:
    Naish-maffian börjar bli väldigt duktiga på att klanka ner på allt som inte är Naish…

    Om sen en Naish-kite inte relaunchar eller inverterar så måste det vara användarfel… 😉

    Jaa! Nu får du allt förklara dig. Hur vågar du säga något om naish? Och så vill vi inte nämna något possitivt om andra märken!:mad2:

  • skanepaul

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 11:10
    Neven;549547 wrote:
    Naish-maffian börjar bli väldigt duktiga på att klanka ner på allt som inte är Naish…

    Om sen en Naish-kite inte relaunchar eller inverterar så måste det vara användarfel… 😉

    Tycker du själv att det är bra kites i paketen ovan då?

    Om jag hade varit tvungen att välja en av paketen med en pistol mot mitt huvud så hade jag valt Rippehrn, men den ÄR svår att relauncha, inget snack om det. Men man lär sig!

  • sourra

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 22:51
    debkåusf;549788 wrote:
    Jaa! Nu får du allt förklara dig. Hur vågar du säga något om naish? Och så vill vi inte nämna något possitivt om andra märken!:mad2:

    Vad har Naish med den här tråden att göra? :santa:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vilket paket ska jag köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.