Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill DU ha kvar Lundåkrahamnen som KITE spot eller!!!

  • Vill DU ha kvar Lundåkrahamnen som KITE spot eller!!!

    Publicerad av imported_thorbjorn på 31 maj, 2008 vid 18:25

    Det har höjts en hel del Ögon bryn från folk som är ansvariga för hamnen.

    Vill du att vi inte skall få tillträde till att parkera i hamnen, eller att vi får parkera utanför grindarna och vackert promenera därifrån???

    Jag skrev tidigare om skräpet som lämnas kvar på spoten, och det såg inte bättre ut idag heller.

    Parkeringen är nästa problem det finns gott om lata kitesurfare som inte orkar att gå En meter Extra. Vi lånar nämligen hamnens parkeringsplatser.

    Idag var det total kaos bilar överallt i vändzonen mm. De som har båtar i hamnen vi gärna kunna parker med. Gå på en kurs och lär er att parkera så att det får plats med maximalt med bilar, kör fram bilen så att kompisen kan stå bakom.

    Och Detta gäller inte bara IDAG.

    Var ett föredöme för sporten annars så blir vi bannlysta på flera ställen. Det är tråkigt att inte alla kan visa hänsyn utan det måste påpekas hela tiden. Det är vi som syns.

    Det är ert eget val om det skall bli framtida stopp att kunna parkera i hamnen.

    Jag har lagt ner mycket tid med Ribbersborgs Spoten. Och jag tänker inte lägga ner en sekund om det är någon från styrelsen börjar och krångla med att vi är där.

    Med vänlig hälsning

    Thorbjörn Midwind

    PS: Det är 30 som gäller i hamnen.

    kvabbso svarade 16 år sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • vogon-jeltz

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:09

    bra sagt.
    Tycker oxå att det e jävligt dåligt att folk ställer sig i vändzonen trots att det finns gott om plats på självaste parkeringen.
    Vändzonen är speciellt till för dom som har tex båttrailer eller liknande!!!

  • vogon-jeltz

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:13

    Jätte bra inlägg. Vi MÅSTE verkligen visa hänsyn el snarare sakt sunt förnuft!

  • sourra

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:23

    En annan bra sak att tänka på när det gäller ställen som man vill ha kvar är att inte stå och ge kurs just ovanför stället där folk går upp och ned på beachen. Chrille höll på att få en trainerkite i skallen idag på förmiddan när vi skulle ut. Istället för en “Ursäkta, vi går högre upp i vind så vi inte skadar nån” fick han ett “VADDÅÅÅ!? VEM VAR HÄR FÖRST?!” som respons. Nåja, alla ni andra är ett jävla gött gäng.

  • nniillaamm

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:29

    Jätte bra inlägg. Vi måste verkligen visa hänsyn eller det handlar snarare om sunt förnuft..

  • vogon-jeltz

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 19:58

    @sourra 471473 wrote:

    En annan bra sak att tänka på när det gäller ställen som man vill ha kvar är att inte stå och ge kurs just ovanför stället där folk går upp och ned på beachen. Chrille höll på att få en trainerkite i skallen idag på förmiddan när vi skulle ut. Istället för en “Ursäkta, vi går högre upp i vind så vi inte skadar nån” fick han ett “VADDÅÅÅ!? VEM VAR HÄR FÖRST?!” som respons. Nåja, alla ni andra är ett jävla gött gäng.

    Om jag hade fått det svaret hade jag fått andvändning för min linkaparkniv som är inbyggd i min sele

  • skotten

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 21:21

    it was much nicer lying on a sandy beach surrounded by chicks than dodging trainerkites on a rubbishdump.

  • miketk

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 22:53

    =()¤ %)/=& /%¤(/)(=&%/( )(¤&)=()(¤/&¤#/(

    (/&(&¤/&%()/&%/%(=)

    MIke The Knife Blomvall

  • _sofia_

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 22:55
    skotten;471512 wrote:
    it was much nicer lying on a sandy beach surrounded by chicks than dodging trainerkites on a rubbishdump.

    Skotten, de känns som att du vill säga någonting. Åk till Brazil:wink:

  • skotten

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 23:49

    heheh naaaah, it just wouldnt be the same being all drunk without you guys : )

  • christian12345

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 17:59

    Jo, han var lite konstig den där gobben med kurs 20 meter upwind om launch-stället, men jag sa till honom och även om hans respons till det bara var att vara generellt dryg så kanske han inte gör om det om vi har tur. Det bör också nämnas att de andra kursledarna gjorde ett strålande jobb och höll kursdeltagarna långt borta!

    Men viktigare och dessutom on-topic: Tack för att du hjälper oss hålla koll på oss själva, Thorbjörn! En sak som jag är lite i tvivel om: vet du hur det står till med höger sida av vägen? Det är ju många som står där efter varandra lite ute på gräsmattan innan man kommer fram till stoppförbudet. Tycker hamnskötarna att det är okej?

    Chrille

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 18:19
    christian12345;471646 wrote:
    En sak som jag är lite i tvivel om: vet du hur det står till med höger sida av vägen? Det är ju många som står där efter varandra lite ute på gräsmattan innan man kommer fram till stoppförbudet. Tycker hamnskötarna att det är okej?

    Jag vet inte hur det ligger till med det om det nu är en sådan här soliga dagar som det har varit sista tiden.

    Men det bästa är att sköta sig så blir det alldrig några problem häller.

    Men om du är iaktagsma så kan du se ett mönster vilka bilar som tror att de har ett handikapstillstånd…

  • gadget

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 20:56

    Vem var den sura gubben med switchblade 3:an som var ute i lördags!
    Han gormade åt mig i ett möte fast han var 10 meter längre ned i vinden och hade kiten i topp!
    Han hade visst nästan tagit med Sparre i sin launch och dessutom
    kaxat med Mattias också!

    Usch på dig surgubbe! 😡

  • miketk

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 22:08

    Jag ska på möte med hamnen imorgon får se vad dm säger om allt!

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 22:45

    Föreslå att de sätter upp skylt vad som gäller för kitare och andra gäster. Det är ju inta alla som kan trafikmärkenas betydelse. Som redan finns där.

  • hbgkitare

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 07:01

    Vet i alla fall att några 40-taggare från Helsingborg som brukar parkera i vändzonen, skärper de sig inte så nämner jag deras namn här!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill DU ha kvar Lundåkrahamnen som KITE spot eller!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.