Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vill ha en lättvindsbräda? Vad ska…….
-
vill ha en lättvindsbräda? Vad ska…….
Publicerad av anonym-anvandare på 14 januari, 2004 vid 07:46Är det något och ha och vad ska men köpa.. Har redan en 140. Men vill ju kunna köra med min 17 när det blåser lite. Typ 5 s. Nån som har någe kommentarer och förslag
henkeanonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Hej
Jag funderar på att sälja min BIC Mini Malibu på 7,3 fot. Jag har en seriös intressent som har första tjing men affären är inte klar än. Det är egentligen en vågsurfbräda med stroppar på, så rullar det på bra vågor kan man surfa. Ring mig på 070-537 74 05 om du är intresserad.
J-O -
Har du en 17 & en 140 så bör det väl funka 1 5 m/s. Körde sx 141 & 13 i den vinden 87kg, inga hopp men köra och hålla höjden fungerade…
-
5 funger så där. Behöver nog en lite större bräda då.. Sligshot lft som jag kollat på är 167.. Det tycker jag är långt.. Men det är ju så kul att surfa och vill ha fler timmar på vattnet juuh..
Henke H
-
Jag köpte en reflex TT 168, fet lättvinds åk, största TT jag hört talas om. Folk påstod att Reflex inte skulle va nått höjdarmärke, men änn så länge har det inte uppkommit några problem…
Dessutom va priset lätt överkomligt!
Självklart kan man nog inte sätta samma standard på den som dom mindre märkesgrejerna, men den är en fet lättvindare! -
hur stor skillnad är det mot att köra en lite bräda.. Böhever man knappt någon vind alls eller. Hur tycker du känslan är?
-
Under 80kg FD 138, över 80kg MC 158.
Oslagbara lågvindsbrädor, jag väger 98kg och planar lätt vid 5m/s, med en 17,3 drake och en Mc 158! Mvh Bengt -
-
men är du kul och köra med en så stor bräda. Har bra kört med min 140.. Med stor menar jag 160 170 ungefär. Får man någe drag…. Hur kul är det eller ska man lägga pengarna på någe roligare. Vill kunna kör från 5 sekundmeter. Har en ss fuel 17. Väger 90.. Så den funger från 7 ungefär som det är nu… Tacksam för bra svar?
henke skejtare
-
Jag är fel person att fråga! men som du ser på filmen så funkar det att hoppa etc. och den går snabbt det kan jag garantera dig, men sen har alla olika åsikter, men är du intresserad får du gärna komma och pröva en!Mvh Bengt http://www.skid.nu
-
Tjena!! Så du ska jaga småvindar
Jag och en kompis bygger custom brädor dvs brädor på kundens önskemål . Vi skulle kunna göra en lättvindsbräda. Jag föreslår en bräda på ca 150cm lång och ca 40-45cm bred med låg vikt till ett mycket bra pris.. Om det låter intressant så kan du höra av dig.. 0730-989076
-
Vad är ni för företag o vad har ni för erfarenhet av Kitebrädor? har idag en MC 158 (undergroundbräda)
Kan ni göra en i den kvaliten?
Logga in för att svara.