Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill ha gamla kitelinor, erbjuder armband el dyl

  • Vill ha gamla kitelinor, erbjuder armband el dyl

    Publicerad av zilversurfarn på 4 maj, 2012 vid 19:24

    Grabben har ärvt sin mors torghandlar- och kreativa gener.
    Han har nu förbrukat nästan alla mina gamla kasserade kitelinor och vill ha fler.
    Om det är nån som vill ha ett arm-, fotleds-, halsband eller nyckelring gjort av sina gamla linor, hör av er!

    Han gör även med sk paracordlinor. Se bilder nedan. Vet inte riktigt vad han vill ha betalt. (barnarbete är billigt 😉 Kitelinor blir ju billigare än paracord, lämnar du linor gör han nog ett armband gratis om du står för portot.

    Hör av er om ni är intresserade. PM eller mobil 070-188 36 12
    Tobbe, Varberg

    DSC_7446.jpg
    DSC_7450.jpg
    DSC_7444.jpg
    DSC_7447.jpg

    zilversurfarn svarade 11 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • hattfan

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 20:34

    Nice! Ska nog kunna plocka fram lite gammal skit som ligger i källarn!

  • kitemaster

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 13:24

    Synd! Vi slängde just flera påsar med gamla nystan som vi inte hade användning av. Men detta ska vi ha i åtanke i framtiden!

  • zilversurfarn

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 19:02

    Kul med responsen, har redan fått lite PM svar oxå! Ska be sonen att bestämma priser och se om jag kan lägga upp lite mer bilder på alla färger.
    Gustav är tolv år och sparar till våtdräkt och vågsurfbräda så pengarna kommer användas på bästa sätt!

  • above_the_law

    Medlem
    5 maj, 2012 vid 20:58
    Zilversurfarn;687739 wrote:
    Kul med responsen, har redan fått lite PM svar oxå! Ska be sonen att bestämma priser och se om jag kan lägga upp lite mer bilder på alla färger.
    Gustav är tolv år och sparar till våtdräkt och vågsurfbräda så pengarna kommer användas på bästa sätt!

    Riktigt kreativt, :smile:snygga och kul att höra att pengarna går till “rätt” saker dessutom.
    Jag tar med några nystan nästa gång jag åker ner till V-berg.

  • surfmc

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 18:38

    Jag har lite gamla linor, ska leta fram dem så har han och göra!

  • hah

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 18:40

    Snyggt!
    Jag har tyvärr inga gamla linor, men kan absolut tänka mig att lägga en slant om han vill sälja! 🙂

  • virena

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 19:15

    För er som kommer att köpa så kan jag garantera att det är livslåååååång kvalitet på dom också. Jag har ett armband och ett fotband som har suttit i drygt 3 år och de är inte det minsta slitna dock lite smutsiga:). Men har inte hjärta att klippa av dom då det var en grabb i brasilien som gjorde dem till mig och han blir så glad varje gång jag kommer och jag fortfarande har dom kvar. Så köp fina armband av Tobbes son.

  • tomw

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 20:25

    kan han göra en watchband ? Det skulle jag köpa
    och en mobiltelefon ” lanyard” ( en som är rak med en liten loop av en kiteline 30mm lång på en ende.

  • zilversurfarn

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 20:17

    Ber om ursäkt att det inte hänt något trots att en del visat intresse, skyller på att jag haft sjukt mkt att göra på jobbet.
    Lägger upp två nya bilder som visar och förklarar lite hur de kan se ut.

    Han gör egentligen dessa varianterna:

    1. Kitelina med 1 eller 2st elastiska snoddar som kärna. Fördel: “one size fits all” smidig att ta på/av. Nackdel: kortare livslängd
    2. Kitelina med kite eller paracord som kärna. Fördel: längre livslängd. Nackdel: svårare på/av, kräver exaktare mått

    3. Paracord med 2st elastiska snoddar som kärna. Fördel: “one size fits all” smidig att ta på/av. Nackdel: kortare livslängd
    4. Paracord med paracord som kärna. Fördel: i princip outslitlig. Nackdel: svårare på/av, kräver exaktare mått

    cosmodesign1.jpg
    cosmodesign2.jpg

    Lättast är väl om den som är intresserad mailar hamstrings.united@gmail.com och berättar vad ni vill ha. Skriv ungefärligt omkretsmått, telefonnummer adress osv så tar Gustav eller jag kontakt. Skriv även om ni vill byta in gamla utslitna kitelinor så drar han av en peng beroende av mängd och färg. Köparen betalar portot. (10kr)

    Tom W skicka ett mail o förklara lite mer vad du vill ha så fixar han nog det!

    Kör mest i Varberg o Läjet. Ser ni mig på stranden, säg till, kan ta med o visa lite prover.
    /Tobbe

  • rydstrom

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 09:50

    Jag gillar det skarpt!

    Kan han göra mobilfodral?
    Det kan jag tänka mig betala bra för!

  • zilversurfarn

    Medlem
    24 maj, 2012 vid 19:56
    Rydstrom;689359 wrote:
    Jag gillar det skarpt!

    Kan han göra mobilfodral?
    Det kan jag tänka mig betala bra för!

    Aldrig sett nåt liknande, tror inte han fixar det. Har du sett det nånstans, länk?

  • rydstrom

    Medlem
    25 maj, 2012 vid 05:58
    Zilversurfarn;689503 wrote:
    Aldrig sett nåt liknande, tror inte han fixar det. Har du sett det nånstans, länk?

    Nä jag har inte sett något sånt, jag bara tänkte att det kanske hade vart möjligt. Tänker om han gör 5 armband som “vävs” samma så de bildar en tub/rör och sen “väver” en botten.

  • zilversurfarn

    Medlem
    24 juli, 2012 vid 21:51

    Bumpar denna tråden lite…

    Imorgon onsdag kommer Gustav att prova lyckan som torghandlare. Är du i Varberg och är sugen på ett schysst armband i paracord eller kitelina så kom förbi och ta en titt. Har han inte din favoritfärg eller ditt handledsmått så lägg en beställning!

    Alla intäkter går oavkortat till Gustavs framtida surfarkarriär, en vågsurfbräda står högst på önskelistan!

    Ni som inte är Varbergare eller om ni har torgskräck, skicka ett PM!

    Just det! Har du gamla kasserade kitelinor som ligger o skräpar, ta med dessa så kan du eventuellt pruta på priset!

  • above_the_law

    Medlem
    29 juli, 2012 vid 22:49
    Zilversurfarn;693970 wrote:
    Bumpar denna tråden lite…

    Imorgon onsdag kommer Gustav att prova lyckan som torghandlare. Är du i Varberg och är sugen på ett schysst armband i paracord eller kitelina så kom förbi och ta en titt. Har han inte din favoritfärg eller ditt handledsmått så lägg en beställning!

    Alla intäkter går oavkortat till Gustavs framtida surfarkarriär, en vågsurfbräda står högst på önskelistan!

    Ni som inte är Varbergare eller om ni har torgskräck, skicka ett PM!

    Just det! Har du gamla kasserade kitelinor som ligger o skräpar, ta med dessa så kan du eventuellt pruta på priset!

    Har massor MEN eftersom det inte ska blåsa i morgon så…
    Har ni vägarna förbi Billdal någon gång så slå en signal på 0727236490
    /Nicco

  • zilversurfarn

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 19:50

    Vi hörs Nicco, jag ringer nån dag om vi inte ses i böljorna. Tänkte pumpa dig på info om Taghazout oxå…

    Om tekniken funkar så skall det vara en bild på Gustavs senaste alster nedan. En leverans till far o son Kvarmo i Barsebäck.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vill ha gamla kitelinor, erbjuder armband el dyl

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.