Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilshärad??

• Vilshärad??

Publicerad av simpa på 17 september, 2007 vid 10:16

Tjena, senast jag var nere på västkusten så tyckte jag nästan att Vilshärad var det absolut bästa vågstället, långa vågdalar jämfört med Apelviken? Har jag rätt? Får ta och utforska det nästa sommar. Ni som har bilder därifrån får gärna visa upp dem!

/simpa

lars_k svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • lars_k

Medlem
    17 september, 2007 vid 10:38

Vilket spot som är bäst vid en viss vindriktning, prognos och träff är inte självklart. Klura på kartor, sjökort och reka på plats när det blåser. Gör din hemläxa så lär du dej att köra till rätt ställe. Finns massor av bra spot längs västkusten. Apel är bara ett halvtaskigt spot i mängden! 😉

• basse

Medlem
    17 september, 2007 vid 11:14

Ha ha…. såhär är det Simpa… kör samma spot som Lars K gör så hamnar du rätt varje gång… 😉

• lars_k

Medlem
    17 september, 2007 vid 11:33

Njae, jag har mkt kvar att lära och utforska. Blev ett nytt spot för mej så sent som i lördags faktiskt. Men jag hamnar oftast tillräckligt rätt för att ha riktigt kul och få OK vågor. Och jag bränner gärna mängder med bensin för att hamna på rätt ställe… 🙂

• basse

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:01

Tror inte du hade blivit besviken på Apel i lördags…. men det är alltid kul att köra något nytt.
    Tänkte ringa och höra var du skulle köra när du brände förbi på motorvägen men vi skulle ändå ner och låna ett 3.4 i Apel så det fick bli det.

• hanko

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:09

@Lars_K 415718 wrote:

Njae, jag har mkt kvar att lära och utforska. Blev ett nytt spot för mej så sent som i lördags faktiskt. Men jag hamnar oftast tillräckligt rätt för att ha riktigt kul och få OK vågor. Och jag bränner gärna mängder med bensin för att hamna på rätt ställe… 🙂

”Dalen” kanske?

• lars_k

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:12

Lika bra du inte ringde, för jag rekade först ett par spot söder om Hstd och sen ett norr om innan jag stack ut på 4:e rekade spotet. Du hade garanterat tröttnat på att hänga med på den irrfärden!
    …men jag fick en femstjärnig dag till slut iaf! 🙂

• lars_k

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:16

@Hänkö 415732 wrote:

”Dalen” kanske?

Dalen ser rätt onshore ut på NV (att döma av bilderna). Och en jävla massa kitare samt mkt sten ner i vind. Men väldigt feta vågor helt klart. Kanske drar dit och rekar nångång…

• imported_borje

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:30

Lars_K, du tänkte då inte på den globala uppvärmningen du bidrog med när du ”brände” ned till Vilshärad i Fredags 🙂 Pajjade du något? Tyckte du hade riggat ned och lunkade längs stranden, såg inte bra ut. Sedan var du borta när jag kom upp.

• lars_k

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:38

Global uppvärmning? Haha. Är det bra eller dåligt förresten? 🙂
    Mastjäveln small av på väg ut när jag riggat ner till 4.0. Fick dra mej tillbaka lite snopet. Fick några timmar till uppe i Åsa senare dock.
    Kul att köra Vilshärad, blev ju riktigt fint. Men säkert ännu bättre efter jag stuckit…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilshärad??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.