Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindbojkott i Sthlm?

  • Vindbojkott i Sthlm?

    Publicerad av claes6 på 11 juni, 2009 vid 11:21

    Någon som hittat några rapporter om vind i Sthlm till helgen?

    F-n, nu är det femte helgen i rad som prognoserna ändras precis när man fått upp hoppet. Har inte varit ute sedan premiären 9/5 och nu är det näst intill omöjligt att tygla surfsuget. Det verkar som man behöver ta tjänstledigt på sommarhalvåret för att kunna pricka vinden…

    Grr.

    bjornen svarade 14 år, 11 månader sedan 16 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 11:54

    Uhääää!! Det som såg ut som duglig fredagkväll och kanonlördag lutar nu mot total bojkott. Och förresten: Är det så som det känns att prognosen alltid går ned eller är det bara psykologi?

  • dr-masse

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 12:19

    Prognosen går alltid ner.

    Tjänstledig över sommaren för surf – ja, om du åker utomlands…

  • stoorfaen

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 15:07

    Det är fanimej skit, varför i helvete kan det inte hålla i? Fredag förmiddag kanske kan funka…känner mig lite krasslig by the way…

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 15:35
    stoorfaen;552572 wrote:
    …känner mig lite krasslig by the way…

    Skulle det där föreställa en subtil fint för att lura fram lite vind eller? 😉

  • andersbq

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 15:39

    Denna rubrik får mig att återigen reflektera, varför väljer vuxna människor som uppenbarligen lever för vindsurfing att bo i Stockholmsområdet?
    (jag har postat en poll om detta för nästan 2 år sedan, men jag tycker fortfarande att det är en märklig prio om man inte har budget att åka utomlands till Maui, SA eller WA varje år.

  • rosen

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 16:19

    har alltid undrat hur vuxna tänkande människor i Sverige som inte bor i sthlm (ok, kanske att nr2 och 3 funkar) är funtade. :confused2::confused2::confused2:
    (typ seriöst)

  • lajvarn

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 17:04

    Vindhelvete!

  • robin

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 17:12

    @andersbq 552578 wrote:

    … varför väljer vuxna människor som uppenbarligen lever för vindsurfing att bo i Stockholmsområdet?QUOTE]

    För att man lever för mer än bara vindsurfing?

  • lajvarn

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 17:18
    Robin;552596 wrote:
    @andersbq 552578 wrote:

    … varför väljer vuxna människor som uppenbarligen lever för vindsurfing att bo i Stockholmsområdet?QUOTE]

    För att man lever för mer än bara vindsurfing?

    va? vadå?

  • getwet

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 17:55

    Stockholm levererade idag en behaglig bris på Fituna, så det så!

  • andersbq

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 19:22
    Robin;552596 wrote:
    @andersbq 552578 wrote:

    … varför väljer vuxna människor som uppenbarligen lever för vindsurfing att bo i Stockholmsområdet?QUOTE]

    För att man lever för mer än bara vindsurfing?

    Såklart finns det många människor med andra prioriteringar, ursäkta mig. Jag menade mer att OM man som jag tycker att vindsurfing är bland det viktigaste i livet, så skulle det vara nästan mentalt självmord att bo så lång från bra vind och bra förhållanden.

  • vind

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 20:21
    andersbq;552578 wrote:
    Denna rubrik får mig att återigen reflektera, varför väljer vuxna människor som uppenbarligen lever för vindsurfing att bo i Stockholmsområdet?
    (jag har postat en poll om detta för nästan 2 år sedan, men jag tycker fortfarande att det är en märklig prio om man inte har budget att åka utomlands till Maui, SA eller WA varje år.

    Därför att det är tre timmar till Gotland som är dubbelt surf, dubbelt sol, dubbelt swell som västkusten …och så dricker man öl och läser tidningen på båten….men såklart jag lever inte för surf, utan för öringar som är dubbelt så stora i östersjön som på gotland, och isar som man kan åka och segla på fem månader, ja vad mer, ju jag tjänar ju tre gånger så mycket pengar på sjysst jobb, som för övrigt inte finns på västkusten, ja så är det ju inte dimma jämt och föresten så behöver man ju inte surfa i regn för jämnan. Fan, jag gör ju alldeles rätt, men tummen upp för dina meterologiska och vågiga kunnande (Men inom parantes har du alldeles rätt – jag tar aldrig fram brädan i stockholm……)

    Uffe

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 21:36

    …och så var hoppet uppe igen om Stockholm söndag enligt windguru WRF.

    Nordväst 7-8 med byar upp till 18, kallt och regnigt hela dagen. Åkbart redan från 02.00 för den som inte orkar lägga sig efter lördagkvällen.

    Är det måhända Trälhavet/Resarö som gäller för oss norr om stan då, eller? I sån byig vind känner jag ett lätt behov av flockbeteende.

    Edit: 7 byar 10 nu. Visste väl det.

  • algen

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 21:41
    Vind;552656 wrote:
    Därför att det är tre timmar till Gotland som är dubbelt surf, dubbelt sol, dubbelt swell som västkusten ..
    Uffe

    Märkligt, bor i gbg men var på Gotland förra veckan. Surfade totalt själv i kanonfina förhållanden både ons och tors i Ekeviken. Såg inte en enda vindsurfare på hela veckan, inte ens en bräda på taket… Var håller ni hus med så fina förhållanden 😉

  • getwet

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 04:56

    Eftersom det finns MÄNGDER av otroligt bra spots på Gotland så är man jämnt fördelade över ön, därför ser du dom inte. Och det finns betydligt bättre ställen än Eke, och dessa är mångfalt bättre än den du besökte. Betydligt bättre än de som västkusten har att erbjuda…….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindbojkott i Sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.