Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindhastighet i realtid

• Vindhastighet i realtid

Publicerad av anonym-anvandare på 23 oktober, 2002 vid 20:57

Skulle någon av er vindsurfare vara villig att betala (typ 10 kr för ett samtal) för att få reda på vindhastigheten vid ex.vis Torö i realtid? Tekniken finns, ville bara kolla om intressent finns. Bra om man vet hur mycket det blåser på ett ställe innan man åker några mil.

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 06:03

Nej!
    10 kr låter hiskligt dyrt! Jag ringer för vanlig taxa till vår vädersvarare där jag surfar.

• tabi

Medlem
    25 oktober, 2002 vid 13:30

verkar väl va en bra idé….!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2002 vid 10:29

Självklart bra! Tänk att inte bara spara massa åkande utan även ”slippa” dra från jobbet och så ”slösa bort” en hel eftermiddag som man sen måste jobba igen. Men den plats jag önskar är Fituna.
    MEN skulle man inte kunna ha nån slags rapporteringsfunktion istället för vindmätare? Jag menar såhär: De som redan är på plats på ett ställe rapporterar in (kanske via SMS eller att man ringer nån hygglig person som kan knappa in detta) riktning och segelstorlek t ex ”SV, 5”, ”N, 7”, ”noll” och så kan vi andra kolla detta på webben eller via telefonsvarare. Jag garanterar att detta är mycket säkrare än vindmätare som ju aldrig kan placeras optimalt.
    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA