Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindriktning och körbeskrivning Åsa?

  • Vindriktning och körbeskrivning Åsa?

    Publicerad av robin på 14 juni, 2011 vid 12:42

    Vilka vindriktningar ger bra vinkel på Åsa? Är det småbåtshamnen man utgår ifrån? Att man ska parkera på vettig parkeringsplats har jag lyckats snappa upp under våren:wink:

    lars_k svarade 12 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:44

    Rak väst, väl?

  • r_k

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:58

    En liten bit väst om hamnen.

  • robin

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 13:33

    Åhå, rätt förhållanden i morgon alltså. Någon som kommer att vara där redan vid sexrycket i morgon bitti?

  • sinker

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 15:20

    Jag brukar aldrig använda versaler men nu måste jag verkligen det…

    NÄR NI ÅKER TILL ÅSA (STENUDDEN) TÄNK PÅ ATT ALDRIG, ALDRIG KÖRA NER BILEN TILL HAMNEN ELLER VATTNET!

    Anledningen till det är en infekterad och mångårig konflikt mellan de som äger/har intressen i vägen och surfare av olika sorter.

    Så motstå frestelsen att svänga ner för att kolla förhållandena eller lasta av grejor. Parkera bilen på båtuppläggningsplanen och GÅ ner till hamnen.

    Stort tack i förhand för att vi alla respekterar denna enkla önskan.

    /sinker

    BTW: Ja, du får sällskap från 6 tiden på onsdag 🙂

  • ola-h

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 17:53

    Kan bli sällskapligt imorgon, ja…

  • lars_k

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 18:03

    Och bajsa inte under båtarna. Båtägarna blir vansinniga! 🙁

  • drx

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 18:29

    Hur vet du det? 😀

  • lars_k

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 18:42

    Jag hoppades att ingen skulle fråga det… :blush:

  • gurra1978

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 20:02

    Riktigt hård SV vridande mot väst är väl det bästa. Imorgon ska det ju bara vara 11-14 rak väst och det blir väl vågor men min erfarenhet av Åsa är att jag måste ha 14-17 för att åka dit. Hur som helst så kommer du gilla Åsa. Som ett snällare Torö men med vind 🙂 Gratulerar till flytten. Om du väljer att joina oss Varbergare i Lejet är vi på plats från 05:00. Du har en segelbag att hämta hos mig (Niklas gav mig den). Bara så du vet.

  • sinker

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 20:09

    Ja håller med Gurra där, kan man välja mellan Åsa och Varberg så går Åsa bort i morgon pga att vågorna inte kommer att hinna bygga sig stora nog.
    /sinker

  • robin

    Medlem
    14 juni, 2011 vid 20:29

    Tyvärr visade det sig att jag inte har någon bil i morgon så det skiter sig hur som helst, gravid fru har tyvärr förtur till bilen… Men Torökänsla fast med vind låter fint;-) Det känns helt rätt att ha flyttat till västkusten, jag invigde med morgonsurf i Lejet dagen efter flytten för ett par veckor sedan.

    Jag visste inte att bagen fanns hos dig, jag hämtar gärna upp den nästa gång jag är i Varberg. Kan du pm:a ditt nummer till mig, jag tror inte att jag har kvar det.

  • surfslusken

    Medlem
    15 juni, 2011 vid 21:08
    Lars_K;659020 wrote:
    Och bajsa inte under båtarna. Båtägarna blir vansinniga! 🙁

    ?? Nån som snattat spaden ja ställde där i fjol?

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 05:12
    surfslusken;659167 wrote:
    ?? Nån som snattat spaden ja ställde där i fjol?

    Om du använt spaden kanske vi hade sluppit båtföreningens hot om uppsättning av vägbom efter “incidenten” i höstas! 🙁

  • robin

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 08:05

    Bara för att plåga mig, vad missade jag?

  • r_k

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 08:46

    Jag såg ett litet smakprov av vad du missade på kulingvarning.nu

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindriktning och körbeskrivning Åsa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.