Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vindriktning

• falk__enberg

Medlem
    9 mars, 2004 vid 16:55

Hela

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2004 vid 07:35

Menar du hela falkenberg som ringsegård eller olofsbo?

• falk__enberg

Medlem
    10 mars, 2004 vid 12:07

Syd-sydväst funkar nog på nästan alla stränder längs hela västkusten inklusive olofsbo,skrea, ringsegård, björkäng, apelviken? å tylösand me antar jag grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2004 vid 08:16

hehe! nu kanske det är jag som rör till det men du menar att det inte ä några problemos nu? Kollar man på dmi t.e.x http://hem.passagen.se/nickex/vind.htm så ser det ut som att det är utåtvind hela västkusten de närmsta dagarna, eller det är bara att höjda inåt istället o inte droppa kiten eller blir det sideshore i falkenberg?
    Sitter fast i jobbskit i gbg och tänkte dra i helgen.
    smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2004 vid 08:21

SW funkar längs hela sträckan men nu skall det blåsa SE och då är det Olofsbo(SSE-E eller Björkäng(SSE) beroende på hur mycket vinden vrider upp på E. Mycket E=Olofsbo, mindre E =Björkäng.

• falk__enberg

Medlem
    11 mars, 2004 vid 10:14

Svar till:

hehe! nu kanske det är jag som rör till det men du menar att det inte ä några problemos nu? Kollar man på dmi t.e.x http://hem.passagen.se/nickex/vind.htm så ser det ut som att det är utåtvind hela västkusten de närmsta dagarna, eller det är bara att höjda inåt istället o inte droppa kiten eller blir det sideshore i falkenberg?
    Sitter fast i jobbskit i gbg och tänkte dra i helgen.
    smile.gif

[/ QUOTE ]

Att det är sydostlig-ostlig vind denhär veckan e väl ett känt faktum….jag tyckte frågan gällde syd-sydvästvind ?? confused.gif grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2004 vid 06:37

Du har så rätt det är jag som blandar ihop vädersträcken!
    Stack till danmark istället, ruggigt kul i thisted, Limfjorden borta vid klittmölle. Men klart lördagens snöoväder kunde man vara utan.

Tror jag ska söva ner tjejen i helgen o dra ner till falkenberg! Tack för tipsen omvindriktningarna! smile.gif

• falk__enberg

Medlem
    16 mars, 2004 vid 12:11

Vad kostar det att åka färja med bilen till Danmark från Göteborg ?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2004 vid 07:16

1700:= har jag för mig 4 personer och 1 bil, (mycket på taket), och sen frågade vi oss fram till ett vandrar hem för 200:= natten eller så kan man snart tälta i klittmölle. Kan jag rekomendera om man vill komma bort och kita lite, både plattvatten och vågor och trevliga danskar!

• falk__enberg

Medlem
    17 mars, 2004 vid 10:12

Låter inte så farligt….Får nog bli en sväng ditåt frampå vårkanten…å Dansk öl e ju sällan fel.. tongue.gif
    E de där den ”runda” sjön finns ?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2004 vid 12:06

Ja man körde väldigt bra efter elefantölen på sö.
    Jag tror vandrar hemmet var i thisted som sagt var vi körde i sjön (fjorden) bredvid och när man sen kör till klitmölle finns det en mindre insjö på vänster sida som är bra oxå.
    Man får kanske dra över ett helt gäng och visa danskarna smile.gif

Den här gången blev det inget i havet utan bara på dessa 2 ställena, men förra gången så fick man vågor som hette duga

http://www.mapquest.com/maps/map.adp?formtype=search&countryid=64&addtohistory=&country=DK&address=&city=thisted&zipcode=&submit=Get+Map

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2004 vid 13:05

Onna tha Island funkar ju alla vindriktningar, det är stabilt som fan.

• backe

Medlem
    17 mars, 2004 vid 13:07

Logga in är också stabilt…

• falk__enberg

Medlem
    17 mars, 2004 vid 18:07

Svar till:

Ja man körde väldigt bra efter elefantölen på sö.
    Jag tror vandrar hemmet var i thisted som sagt var vi körde i sjön (fjorden) bredvid och när man sen kör till klitmölle finns det en mindre insjö på vänster sida som är bra oxå.
    Man får kanske dra över ett helt gäng och visa danskarna smile.gif

Den här gången blev det inget i havet utan bara på dessa 2 ställena, men förra gången så fick man vågor som hette duga

http://www.mapquest.com/maps/map.adp?formtype=search&countryid=64&addtohistory=&country=DK&address=&city=thisted&zipcode=&submit=Get+Map

[/ QUOTE ]

I´m in !! cool.gif Jobbar lite knepigt bara…typ rullande schema, men det blir ju alltid en del helger ledigt !! laugh.gif

• snygging

Medlem
    17 mars, 2004 vid 20:27

snygging=anonym innan var lite lat med att logga in!
    Hmm det är inte dig jag har träffat på några gånger i ringsegård som jobbar som securitas vakt? smile.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vindriktning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.