Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsäkra spot i sverige?

  • nordgren

    Medlem
    25 maj, 2004 vid 18:57

    Mörudden….höhö.

  • skarabe

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 08:36

    Vindsäkert är det nog inte någonstans i Sverigen. Är riktningen SO brukar det dock bli OK i Klagshamn, oavsett vind på andra ställen.

  • sinclair

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 09:08

    Tror att du kan få en hel del vind på öland/haga under våren med tanke på brisen.

  • nordgren

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 09:13

    Nä men seriöst, har du inte skrivit ett i stort sett exakt likadant inlägg nyligen där man kom fram till att öland är ett av de vindsäkraste ställena?
    Nära till alla vindriktningar samt med en stadig sjöbris.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 17:55

    sluta tjata om den där djävla hagabrisen nu!!Haga e ett skämt!!Tycker synd om alla surfare i sverige som inte har närhet till apelviken å halmstad!!!Vågor i tremeters nivån förra onsdagen!!Förlåt alla torö älskare men det blåser oftare å jämnare på västkusten!

    Oj vad många fiender man skaffat nu!Tur att jag e anonym!!

    Mvh

    mr x grin.gif

  • styret

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 18:00

    jag tror det är du som är ett skämt

  • robert

    Medlem
    26 maj, 2004 vid 19:05

    näsudden på gotland har sveriges största vindkraftverk och är ett av sveriges vindsäkraste ställe med en medelvind på drygt 8m/s

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 09:47

    …. Tror mig vilja påstå att Haby, Ramsvik strax norr om Kungshamn ligger väldigt bra till för att åtminstone anses vara blåsigaste “vettiga surfspotet” på västkusten. I princip alltid lite mer vind än Strömstad. Norge skymmer Strömstad. Söder om Göteborg ligger Danmark i vägen. Väldigt ofta blåser det i Haby och det är kassa vindar i Varbergstrakten.

    //Jonas “CWC”

  • enkel

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 09:54

    Jo, det är sällan vindkraftverken står still. Men det där med medelvind på drygt 8m/s vet jag inte vad du har hittat. Kanske det stämmer men jag är osäker. tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 12:42

    Vad hjälper det med vind om det inte blir några vågor? (Haga)

  • styret

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 12:54

    ja du ahr kanske inte sett grönhögen eller trollskogen en bra dag? det är inte långt att köra för två av sveriges bästa vågspots.
    bara för klubben ligger på haga så inebär det itne att man inte seglar nån annanstans.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 09:05

    Hej!

    Är ganska mycket på Gotland själv, men brukar alltid surfa på andra sidan vid Ekeviken. Men det jag undrar, kan man surfa vid Näsudden eller är det i så fall Burgsviks hamn som gäller? Näsudden är väl fågelskyddsområde?

    Irie Man

  • enkel

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 09:52

    Jag vet inte om det är någon fördel vid just näsudden. Varför vindkraftverken står där är nog för att det är en ganska platt udde, dvs vinden kan komma från alla håll. Vindsurfingbrädan tar du med dig och åker dit det ä rätt vind. Och blåser det vid udden, blåser det ofta någon annan stans också smirk.gif

    Om det är fågelskydd vid näsudden vet jag faktiskt inte. Burgsvikshamn funkar bra vid Nordliga vindar och därikring.

    Jag är själv sugen på att testa längst in i Burgsviken vid fidenäs, det lär vara grunt över allt, men vet inte hur det är med sten. crazy.gif

    Vi får se när det blir av. tongue.gif

  • mag

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 10:01

    Norra Bohuslän helt klart!
    Och visst bör det finnas vågor för den som letar. Haby ligger nog bra till i vindstatistiken. Lyssna på sjörapporten, Väderöarna blåser alltid järnet tycker jag!
    /Magnus

  • goingbananas

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 10:07

    Mossan bor i Burgsvik, och jag har vart där sen jag var liten kotte. På södra gotland kan man åka på faludden när det brallar på (tyvärr inget vindsäkert spot) , typ 2 ggr/sommar. Och sen på norra sidan, vid skjutbanan/skär, vid nordligt/östligt. Där har dom kiteskola på sommarn, väldans väldans långgrunt.

    Burgsviks hamn e full av turista, det enda man kan göra där är att race en 20 meters sträcka, och så tillbaks…hoho tongue.gif

    Fideviken e väl kanon om man vill åka grunt, men akta stenarna. Där kan det bralla på ordenligt vid syd.

    Jag skulle vilja köra lite vågsurf vid hoburgen….duktiga brytningar. Men som liten sparvel blev jag itutad att det e strömt som f-n eftersom det är “trappsteg” innan land. Så det e ajabaja att vara där…

    Visst e Näs full av propellrar, men…vart kan man åka då, inte in mot burgsviken väl…eller?! Jag måste va duktigt sneknullad eftersom jag aldrig sett eller hört det.

    Jaja! Om det e nån som planerat att hänga på sudret i sommar kan ni ju höra av er så kan jag visa spotsen och presentera er för alla oldtime surfers därnere.

    Finns faktiskt en snubbe som kommer ner och bor i en volvo 340 hela sommarn, 60 bast, tilltalas Roffe och hör hemma kring Varbergstrakten tror ja, skön snubbe, har vart i farten sen 70 talet, och gjort det mesta inom surf.

    Ojojoj, svävade visst ut lite. Jag skulle bara fråga vart sjutton man kan segla på Näs…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsäkra spot i sverige?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.