Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vindstyrka för en 10m2 kite

• Vindstyrka för en 10m2 kite

Publicerad av anonym-anvandare på 28 augusti, 2005 vid 20:43

Tja..
    Min syrra har precis börjat kita, men kruxet e att trots att hon e 18 år så väger hon endast 49 kg, ( nej hon e inte anorektisk, bara djävligt kort ). Kruxet är att jag har svårt att sätta mig in i hennes vikt då jag själv väger 85 kg..

Finns det nån myggviktare där ute som vet vilket vindspann hon kan öva i med en 10 m2 drake ??

nn4an_mike svarade 19 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • nn4an_mike

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 20:57

det var jag som skrev det… nu måste jag skriva ett inlägg till … bara för att ha rätt statistik för antal inlägg.

• nn4an_mike

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 20:57

.

• gugge

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 21:20

jag har en 10:a och väger 72kg

jag kör min från ca 10m/s

hon borde kunna lätta runt 8-9

/H

• luuddee

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 21:22

tror lätt hon kan köra mindre än 8-9 typ kan nog börja öva med den i 6-7

• nn4an_mike

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 21:35

kan man säga att hennes 10 motsvarar mig med min 14 då ?

Typ att hon känner samma styrka i sin 10 som jag känner när jag riggar 14, eller skall jag jämför med en större storlek på kite för min del, i samma vindstyrka ?

Hmm , hoppas ni fattar trots den usla formuleringen ..

• luuddee

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 21:37

ja det g´år nog bra o jämföra däremmellan.. men ta du upp den först o testa hur mycket vind det e o ge den sen till henne oom det känns bra-

• nn4an_mike

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 21:40

okej , tack för svaret laugh.gif

• nilsson

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 22:27

10kg, ung. 1kvm

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 22:44

? 1 dl vatten = 0,1 kg ????

• ric

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 23:01

japp 1dl vatten väger 0.1Kg. det stämmer gott!

förstår inte riktigt va du menar nilsson, 10kg ca 1kvm, bör man inte ha med någon parlameter för vindstyrka för att veta vad för kite man ska ha??
    jag väger 80kg = 8kvm, jo om det båser på bra funkar det fint men ligger vinden på stadiga 7ms blir det en ganska tråkig dag om jag kör med en 8:a

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 23:05

faktum är att det beror på var du väger vattnet någonstans… samt om det är salt eller sötvatten

• sanna

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:59

Jag väger 57 kg, alltså nästa 10 kg mer. Igår körde jag ju min 9, samtidigt som du körde din 14. Visserligen hade du lite mer tryck, men det funkade ju ändå… så hon borde ju lätt kunna köra i 6-7 sek. Köp en CB 9 till henne smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 10:23

om du väger 80 och jag 100, så behöver jag i snitt 2kvm mer drake för att få samma tryck, under förutsättning att vi använder ung. samma storlek på bräda och har samma grunddrag i våra drakar alt. samma märke! Blir det klarare då? Mvh Bengt N

• nn4an_mike

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 18:59

Jajjamen , det blev klarare wink.gif

Sanna, hur många sessions har du kört totalt fram tills nu ?
    Hade du nån tidigare bräderfarenhet i form av vindsurfing, vattenskidor, snowboard eller skateboard innan du började med kite..

mvh .
    Micke

• gugge

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 21:39

1 CM = 1 DM

FAN VA LÅNG JAG HAR HELT PLÖTSLIGT!!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vindstyrka för en 10m2 kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.