Senaste nytt › Forums › Vindsurfing rapporter från Svealand tack!
-
Vindsurfing rapporter från Svealand tack!
Publicerad av sinclair på 25 oktober, 2003 vid 12:18Lämna gärna era rapporter om ni var ute och vindsurfade i dag.
Själv så var jag ute i dag, körde 5,3 och min 255 jp wave. Körde från 08:00-11:00 ungefär. Var överrigad i början men sedan avtog vinden lite och grejerna fungerade perfekt fram till 11. Sen försvan mkt av trycket i vinden jag hade kunnat köra min freestyle och mitt 6,9 efter vinden lagt sig lite men grejerna låg hem och jag kännde mig ganska nöjd efter 3 h på vattnet.
Det var riktigt varmt i luften så jag hade inte något problem med kylan. Använde mig av en 4/3 våtdräkt, short john, huva och handskar.Skanörs Båthamn
getwet svarade 21 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Habo, under riggad me 6.4:a….
Var alldeles försent ute
Temperatur helt okej faktist. -
fågeludde
inga hanskar eller huva. frusen efter 2 minuter. kom hundra meter på en timme. gav sedan upp för att finna mig i situationen att det tog 45 minuter att byta om. säsongen är nog över( underskatta aldrig the power of hyva och handskar)men avslutade säsongen med en riktigt fin planing i alla fall(100 meter)
-
Rullsand: höll ut nån timme mitt på dan med fullt tryck i 4,2:an, side on från babord och fina böljor…
-
Jag körde 6,7 och Hypersonic på Stora Värtan. 8-12 m/s mycket byigt. Seglade typ 2,5 h utan minsta problem med kyla. Bilder och småfilmer på:
-
3-4 repor mellan 10.30-11.00 med gott tryck i 5.0:an i ett folkttomt habo sedan ingen vind…
/F -
Torö insida, kl 11:00-15-00. Pangdrag körde 4.3 och Putte 4.7 Tidvis riktigt rena hoppramper innanför grynnan och solsken. Lite kallt om fingrarna men annars helt OK. Fattar inte att Putte och jag var ensamma, vet iofs att en del körde Väddö idag. Andreas och Henke Olandersson bla. Hur var det grabbar??
//Krille -
Körde några repor på Blacken (södra Mälaren). 5 grader i vattnet och 2 i luften. ganska bra drag i 6.0, men avtagande. 5/3 dräkt, huva, skor och diskhandskar. Har aldrig frusit så mycket om fingrarna, men restan av kroppen var inga problem.
-
Körde en Rioja gran reserva 12.5:a i styrka och värmde mig framför kaminen, bra drag i spisen men den börjar droppa nu…….Höll på så i ca 2.5 timma. Inga problem med kylan alls trots att jag inte använt vare sig handskar eller huva, inte ens dräkt
-
Det där med frusna händer är väl ett ständigt återkommande problem här på konfen. Jag körde också med diskhandskar (med något skönt tygaktigt på insidan) som jag satte tre gummisnoddar runt. Därefter drog jag över våtdräkten. Över det hade jag öppna tumvantar av neopren. Det var verkligen en klockren kombination. I och för sig ramlade jag aldrig i så om man badar mycket kommer det kanske läcka in och kyla fingrarna. Det är nog det bästa lösningen ändå tror jag efter att ha provat det mesta nu.
-
Fan micke, är det ”IDE” för min herre nu?? Vi får väl kvissta iväg strax och kolla hur upplägget ser ut för fiskarna på Fuerte……
Annars kan din kamin funka vilken dag som helst……på väg från Torö.
CU
Krille -
själ tränade man ju teater hela dagen med vinden piskade utanför teaterns pampiga dörrar. stod bland annat i en rustning som staty i 20 minuter. inga problem med kyla inte. hellvete ska göra samma sak imorrn med. men på måndag blir det ös på vattnet.
-
Japp, nu är säsongen stängd för i år men starten för nästa blir nog med Pepe och gubbarna på Fuerte, samt grand Mama Juanita i baren. Skarume?
Ring så drar jag igång spisen och en surfrulle…..
Logga in för att svara.