Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing.se master

• calle_b

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 19:31

Tjoba.

Ja, asså, erfarenhet och erfarenhet… Jag har fått segla min rdm kaos 70 typ 5 ggr i år. Den håller, men håller inte samma kvalité som dyrare rdm. Men priset tilltalade mig oerhört med tanke på att jag inte är en sån som drar till feta vågställen runt klotet. Jag återkommer när jag knäckt den i höst med andra ord.

Det beror nog mycket på hur man seglar också. Jag har inte fått segla med den i stora vågor ännu, men till hösten lär det nog bli en och annan spoling. (dock sandstrand)

Ha d gott.

• pederboy

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 07:36

Tjo,

Har en Kaos 100 370, kört den i upp till 4m vågor, Marocko.
    Funkar helt ok. dock är Vindsurfing.se masterna lite tyngre än övriga master.

Föregående person sa sig inte kunna uttala sig om prestanda pga att ha inte seglat den så mycket, hur kan han då uttala sig om kvaliten???

Vindsurfing.se köper/tillverkar sina prylar på samma ställe som alla andra, värt att testa själv och få en egen uppfattning.

7p

• imported_macts

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 07:39

Hej,

Har ingen erfarenhet med just den masten, men jag kör med en 550 100% till min 11,0:a och tycker att den funkar mycket bra. Har inte haft några kvalitetsproblem med den, dock är den något tyngre än typ X9 masten från NP (men otroligt mycket billigare också..).

• matsb

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 10:13

Hmmm…vikter?

Vad är vikten på dessa master, eller den som du körde?, (Kaos70 RDM 400 cm Vikt?)
    Har man valt att lägga ytterligare förstärkning kring bom området?

Gott att det går att producera ”bra”, grejer till bra priser…;-)

hadé
    mats

• surfslusken

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 10:17

Svar till:

Tjo,

Vindsurfing.se köper/tillverkar sina prylar på samma ställe som alla andra,

[/ QUOTE ]

Vilka är ”alla andra”????

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 10:24

Jag köpte en 30 proc för 1100pix och den duger kanon. Sen att den väger lite mer klan jag leva med då jag bara freeridar. Man får inte låta prylhysterin drabba ekonomin allt för mkt. så en ”noname”produkt kan faktiskt vara redigt bra!

• joco

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 11:55

Min kaos rdm 70% 430 gick av efter en månad när jag körde på plattvatten i ca 8 m/s. Är väl inte helt nöjd med kvalitén….

• pederboy

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 12:26

Från samma fabrik som Volvo, Saab, Ford, GM och andra bilmärken…. wink.gif

Jämför:
    Boomar från:
    Vindsurfing.se, Gun, Local S., TecnoLimit, AMEX, alla ser de lika ut (se Frontbeslag, förlägning, pin lås)
    I Måndags testa jag en technoLimit tror jag det var , jo men visst precis lik de från V.., G.., L… och AMEX.

/P

• adde

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 13:47
  • ola-h

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 14:25

Jag har inget emot vindsurfing.se:s prylar, eller rättare sagt, har ingen erfarenhet så jag kan inte uttala mig. Dock är det LÅNGT IFRÅN så enkelt som att det som ser lika ut också är lika. Bombeslag och liknande må vara hänt, men när det gäller viktigare detaljer som rören så är det värre. Inte ens två företag som specificerar exakt samma rör kommer nödvändigtvis få samma rör har det tyvärr visat sig. Det är en del ruffel och båg i branchen och om man som beställare inte själv testar, dissekar och kanske till och med besöker fabriken ibland vet man helt enkelt inte vad man får levererat.

Samma sak gäller antagligen maströr, även om jag inte hört samma skräckhistorier där. På mastsidan handlar det dock om att lägga mycket tid på att få rätt kurva och rätt kombo av låg vikt och styrka – också något som tar mycket tid och kräver mycket kompetens och givetvis kostar utvecklingspengar. Givetvis är det billigare att köpa en generisk ”färdig” mast från någon av fabrikerna och det är väl bra att olika alternativ finns, både Liedl och NK, liksom. En 100% rdm från vindsurfing.se är t ex knappa 30% billigare än den HotRod rdm från Kilwell/Hot som jag själv kör. Det är upp till var och en som är i mastköpartagen att bedömma vad som är mest prisvärt.

• pederboy

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 15:06

Visst kan det vara så Ola att de olika märkena får olika prylar.
    Dock om ” inte ens två företag som specificerar exakt samma rör kommer nödvändigtvis få samma rör har det tyvärr visat sig.” så innebär detta att samma företag kan få olika typer av rör i olika leveranser från tillverkaren, vilket leder till att man inte kan säga att ett rör från ett märke är bättre än ett annat där röret ser ut på samma sätt.

Håller helt och hållet med om att det är enhel del ruffel och båg på marknaden

”när det gäller viktigare detaljer som rören” Se bild på avsmalningen av kolröret.

Allt är tycke och smak, eller.hur.
    cool.gif cool.gif

• ola-h

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 15:27

Jag syftade inte direkt på variationer i produktionen, vilket iochförsig också säkerligen förekommer. Snarare menade jag att fabriken kanske försöker lura upp alla köpare, men bara vissa avslöjar bluffen. Det finns en känd historia om bomrör som skulle vara heldragna och också hade en ”hel” böj där fram men sedan var skarvade precis där bomman går från rak till att börja böja. Det är en bluff som inte syns om man inte rycker av bomgummit och kollar. 95 eller kanske 99% av alla köpare av slutprodukten kommer säkert aldrig heller att märka ”bluffen” men för resterande % kan det bli jobbigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing.se master

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.