Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfingtidningar

  • Vindsurfingtidningar

    Publicerad av wibair på 31 oktober, 2011 vid 20:38

    Hallå!

    Vad finns det för bra vindsurfingtidningar man kan sitta och drömma sig bort i på vindfattiga dagar? Har sett några brittiska (tror jag) på pressbyrån. Jag funderar på att köpa någon slags prenumeration. Vad har ni för erfarenheter?

    the_novice svarade 12 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • rrd

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 20:51

    Eng Boards, Windsurf och tyska Surf och franska Planchemag, am Windsurfmag…

    annars finns ju Boardseeker mag på nätet

    Bra är ju upp till läsaren men dom har en hyfsad kvalitet.

    Det är ofta några intressanta vågtestnummer per år och många liknande/samma reportage i olika tidningar.

  • calle

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 21:17

    Efter att ha prenumererat på antingen Boards eller Windsurf i många, många år så har jag ingen av dom alls sedan drygt ett år, dom är för usla på att få ut sina tidningar. Dom kom till Sverige minst 1 vecka efter att prenumeranterna i England fått sina, ofta ännu senare. Många gånger fick jag maila och fråga var min tidning var och då skickade dom den i ett kuvert.
    Såg på Boards forum att dom fortfarande verkar ha problem.
    / Calle S

  • electric

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 22:23

    Jag prenumererar på Windsurf (Windsurf Magazine, http://www.windsurf.co.uk) sedan många år och det funkar hur bra som helst. Om jag får tidningen i brevlådan en vecka senare eller inte än prenumeranterna i UK vet jag inte, men det spelar mig ingen roll; det är alltid lika kul att få den.

    /Lars

    (PS: Det är smart att prenumerera nu när pundet är så billigt. Ett år (10 nr) kostar 52 pund (540 kr). Själv kör jag med 2-årsprenumeration, nu 92 pund (956 kr). DS)

  • seve1000

    Medlem
    1 november, 2011 vid 05:54
    Electric;674508 wrote:
    Jag prenumererar på Windsurf (Windsurf Magazine, http://www.windsurf.co.uk) sedan många år och det funkar hur bra som helst. Om jag får tidningen i brevlådan en vecka senare eller inte än prenumeranterna i UK vet jag inte, men det spelar mig ingen roll; det är alltid lika kul att få den.

    /Lars

    (PS: Det är smart att prenumerera nu när pundet är så billigt. Ett år (10 nr) kostar 52 pund (540 kr). Själv kör jag med 2-årsprenumeration, nu 92 pund (956 kr). DS)

    Håller med detta inlägg. Alltid kul med lite surfblaska på posten. Har inte ens tänkt på att kolla om den kommer vid rätt datum. Har alltid fått den hem hel och snygg.
    Visst dom kanske inte har så varierat innehåll men sporten är ju inte gigantisk.
    Alltid kul läsning någon timma i alla fall och det är det värt för mig.
    Kör också 2 års.

  • poppo

    Medlem
    1 november, 2011 vid 07:53

    Mest tidningslika på nätet och riktigt bra, kul me lite videos inbakat – http://www.windsurfermag.com/

    Papperstidningarna är såpass fulla med reklam och mindre intressanta inslag att jag inte tycker de är värda pengarna.

  • stefan_gbg

    Medlem
    1 november, 2011 vid 15:02

    Har prenumererat på Windsurf under några år, men jag tröttnade när man i ett år i sträck gick igenom gippen i varje nummer. Vissa resereportage är bra.
    Det är svårt att få känsla för hur prylarna som dom testar verkligen är. På testområdet är Boards bättre.
    Vintertid kan det vara gött med ett nytt nummer i brevlådan men sommarnumrena är lite för dåliga för att det skall kännas värt det.

  • vigla

    Medlem
    1 november, 2011 vid 20:10
    Calle;674501 wrote:
    Efter att ha prenumererat på antingen Boards eller Windsurf i många, många år så har jag ingen av dom alls sedan drygt ett år, dom är för usla på att få ut sina tidningar. Dom kom till Sverige minst 1 vecka efter att prenumeranterna i England fått sina, ofta ännu senare. Många gånger fick jag maila och fråga var min tidning var och då skickade dom den i ett kuvert.
    Såg på Boards forum att dom fortfarande verkar ha problem.
    / Calle S

    Håller med, bättre att köpa lösnummer av e x v Boards när man känner för det. Har också samma erfarenhet att tidningen helt uteblivit vissa månader med massa tjafs som följd, för att inte tala om dyra telefonkostnader.

    De brittiska tidningarna är oftast lite för provinsiella och tyngda med reportage för hemmafronten. Otaliga rese- och tävlingsreportage från olika brittiska kustremsor får man inte alltid puls av direkt. Men visst ibland händer det………

  • wibair

    Medlem
    1 november, 2011 vid 20:11

    Lite ljummet mottagande alltså. Det låter som att man gör bäst i att lägga pengarna på en resa till vinden istället och låter internet stå för inspirationen :smirk: Tack för alla svar.

  • sebbekitte

    Medlem
    1 november, 2011 vid 21:34

    För den som har en Ipad så är det bara att hämta hem Ipad appen Boards Magazine, här kan man prenumerera 1 år för 300 kr och få ett fullmatat nummer i månaden. Har snart haft det 1 år och det funkar bra.

  • tall-jonny

    Medlem
    3 november, 2011 vid 10:53

    Jag prenumererar på tyska Surf för 55 euro per år och det är värt varenda kr..euro:smile:

    Känslan av att det tillsammans med räkningar och andra mindre roliga saker ligger en inplastad tidning som handlar om mitt stora intresse ger verkligen lite guldkant på vardagen.

    Som tyskarna väldigt gärna gör så tillåter jag mig själv att ge er mina pros/cons:grin:

    Fördelar:

    • Tester: Om man gillar att grotta in sig i tester så är tyska Surf himmelriket, de testar allt helt enkelt – och detta med tysk grundlighet och precision.
    • Fokuserar på en bred målgrupp – lite om mycket. Allt från Race via svensson till hardcore wave/freestyle avseende utrustning och reportage.
    • Bra resereportage – i senaste numret avhandlades Dalen, skrivet av herr Vogt.
    • SUP: Det skrivs myket om detta men inte på bekostnad av vindsurfingen – samma sak för några år sedan vad det gäller Kite.
    • Prenumerationen har aldrig strulat och jag får tidingen samtidigt eller tidigare än vad de finns i butikerna.

    Nackdelar:

    • Den är skriven på tyska….inte heller jag kan säga att jag förstår precis allt men det mesta är inga problem.
    • Fokuserar på en bred målgrupp – lite om mycket. Är man bara intresserad av freesytyle kanske man hittar andra tidningar som är bättre?
  • andersbq

    Medlem
    3 november, 2011 vid 16:40
    RRD;674492 wrote:
    Eng Boards, Windsurf och tyska Surf och franska Planchemag, am Windsurfmag…

    var kan man köpa Planchemag i Sverige?

  • dude

    Medlem
    5 november, 2011 vid 22:42
    andersbq;674711 wrote:
    var kan man köpa Planchemag i Sverige?

    Har aldrig sett den i butik. Men jag prenumererade på den några år efter att ha läst den i Frankrike. I år ville de dock inte gå med på ett säkert sätt att betala med kort så jag struntade i det.

    Jag har dock sällan haft tid att slå mig ner och läsa igenom en tidning före nästa kommer. Nu tycker jag det är riktigt soft att kunna köpa en tidning nån gång jag känner för det och har lite tid över.

  • dude

    Medlem
    5 november, 2011 vid 22:49

    Just det, alla test i världen berättar inte hur t ex en bräda kommer funka i alla avseenden. T ex verkade jag och Per helt överens om att Tabou DaCurve’s quad är bästa vågbrädan men vi hade i alla fall missat att den ligger väldigt lågt i vattnet och inte ger den där snabba upp i planingkänslan som en bräda som ligger högt i vattnet ger. Nej, det gäller att testa sig fram så lägg hellre stålarna på att åka iväg och segla och testa före köp. Skulle jag säga :tongue:

  • silver-surfaren

    Medlem
    6 november, 2011 vid 09:03

    Själv prenumererar jag på Boards via deras app. Man får ett nummer “gratis”, appen kostar iof 7 spänn. Annars kostar 12 nummer 95 Sek och gamla lösnummer 22 Sek. Lite mer humana priser än på Pressbyrån. Downside är ju att läsa på plattan, vilket känns lite smått ibland. Uppsidan är priset och att tidningshögen blir lite tunnare, typ 1 cm.
    /Tony

  • bicless

    Medlem
    9 november, 2011 vid 21:43

    Har läst tyska SURF sen 2007 regelbundet och de andra typ Boards mer sporadiskt. SURF som jag tycker är bäst går lite upp och ner men de flesta nummer är riktigt läsvärda. Jag är usel på tyska, hade inte ens tyska i plugget men jag tragglar mig igenom den hyfsat i alla fall. De testar rätt många roliga grejer som inte andra orkar ge sig på, som exempelvis är ovala bomgrepp verkligen bättre än runda etc.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfingtidningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.