Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vinn en Helix 2008 kite!
-
Vinn en Helix 2008 kite!
Publicerad av patrikol på 17 juli, 2007 vid 05:41sourra svarade 18 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
hmmm kan verkligen inte besämma mig.. Är den skitful eller är den invarivt snygg kite. Kan inte bestämma mig?
-
@skejtar_henke 397872 wrote:
hmmm kan verkligen inte besämma mig.. Är den skitful eller är den invarivt snygg kite. Kan inte bestämma mig?
Tja 100 gånger snyggare än en foil helt klart men snygg nja annorlunda i allafall. Men känns mindre viktigt är den bara så bra som ryktet säger så är det ju det bra.
Krävs nog en del tillvänjning innan man tar den till sig när det gäller utseendet.
Men fåglarna kan ju inte vara helt ute när det gäller vingform?
-
@SkånePaul 398013 wrote:
Eller så köper man en Torch…
Man eller mus Palle? 😉
Våga något nytt!
Torchen är en grymt bra kite men den passar inte min åkstil.
Är väldigt nyfiken på Alliance som Raven fantast!
Hade en grymt skön dag 5 timmars surf sol och hyffsat med vind!
Fick köra en sväng med vågbrädan också riktigt kul upplevelse måste dock öva lite mer med svårt att ta höjd men det berodde nog mer på mig än på brädan.
Fick du någon åkning idag?
-
@kasimir 398301 wrote:
Vaddå, hoppa högt, köra vågor och wakestyle
?Hoppa högt vill jag lära mig ja därför har jag valt Raven!
Vågor är det sällan i Habo och dom få gånger som jag är på andra sidan så funkar Raven tillräckligt bra.
Trick som Torchen är gjord för kommer jag förmodligen aldrig att ha tid att lära mig.
Så det som passar mig är freeride och hopp det som Raven är gjord för.
Torchen är till för trick och visst kan du hoppa högt med den men ännu högre med en Raven och den har betydligt bättre hangtime samt är mycket snabbare i svängarna.
Så det blir Raven framför Torchen i alla lägen för mig.
-
@skejtar_henke 397872 wrote:
egleeh, looks like it has been beaten around with the ugly stick man…
Logga in för att svara.