Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vinterns trendsport…

  • Vinterns trendsport…

    Publicerad av rille på 13 oktober, 2005 vid 20:47

    är snowkiting enligt tidningen Åka Skidor.De har ett ganska bra reportage på fyra sidor med inte alltför mycket sakfel och med schyssta åkbilder på Ozone och Naish grejer. Detta måste göra mig ytterst trendig eftersom det är just det jag kör på… cool.gif
    De avslutar med lite webbtips, men konstigt nog finns inte Steffo med på den listan…Här som är så kul… grin.gif
    Hursom, gött att det till slut kom med ett reportage om snowkite!

    nic svarade 18 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • mrmille

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 20:48

    soft!

    Har du möjlighet att scanna o lägga ut?

  • nic

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 20:58

    Ozone är alltid rätt!

  • jezaja

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:00

    Det är väl Mat som fotat? Han nämnde det i nåt annat inlägg.

  • milkman

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:37

    Japp. Det är ju trendigheten som är det viktigaste, därför jag aldrig går hemmifrån utan min Frenzy! smile.gif
    Det känns som det är JN killarna som hjälpt till..
    Nu hade jag bara tid att kika i någon sekund, inte läst artikeln med andra ord, men jag hittade varken länk till Ozone eller North trots att de var på alla bilder confused.gif

    Men men får förlåta dem, de har ju lite koll på Åka skidor, Det kan ju verkligen inte bli trendigare än så här!
    [img]http://www.ozonekites.se/img/itemBigPics/ffe19ce3a937f1996776c46bea1d229d.JPG[/img]

  • rille

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:53

    Ja, jävlar vilken bild! Det där måste jag oxå göra innan jag dör. Det är ju Jaws fast fastfrusen s a s.

    Du kan få låna tidningen Mista. Blir väl Sjövik lördag om inte fredag också. Förmodligen mot nån lag att scanna in och lägga ut.

  • milkman

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 18:39

    Läste tidningen idag.. Var ganska ok och nästan rätt.. Men de kanske kunde tittat lite mer var man som nybörjare får hjälp att komma igång. Jag menar, innehållet var ju knappast till oss “hardcore” snowkitare tongue.gif och då känns ju en ytlig “så här funkar det” text rätt fel om man inte kan hjälpa folk igång.. Innehållet kändes lite som det man talar om för sina avlägsna släktingar som man varken vill åka med eller som själva egentligen inte är intresserade smile.gif

    Å sen weblänkarna då.. Typ hälften tar dig till JN:s sida..och andra halvan funkade inte.. haha. LITE enkeltsidigt kanske.. confused.gif

    Just ja: MEN BILDERNA ROCKADE JU! Skyst Mat!

  • kamikazekiteren

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 18:54

    Det er laget en film for tie år sedan , så nogot nytt er det inte. “fjoils til fjells” heter den. Den var med fjoilsekspertene jon skolmen och lasse Åberg

  • rille

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 20:09

    Svar till:


    Läste tidningen idag.. Var ganska ok och nästan rätt.. Men de kanske kunde tittat lite mer var man som nybörjare får hjälp att komma igång. Jag menar, innehållet var ju knappast till oss “hardcore” snowkitare tongue.gif och då känns ju en ytlig “så här funkar det” text rätt fel om man inte kan hjälpa folk igång.. Innehållet kändes lite som det man talar om för sina avlägsna släktingar som man varken vill åka med eller som själva egentligen inte är intresserade smile.gif

    [/ QUOTE ]

    Förmodligen är de inte alltför imponerade själva eller vill åtminstone inte låssas om det. Vad händer om de skriver alltför entusiastiskt? Ja i redaktionsens ögon är det värsta om folk slutar läsa tidningen, kanske beroende på ett nytt intresse, ni vet vad. De måste ju se om sin kassako, kanske därför som hälften av länkarna var kass… Hursom, nu börjar man längta efter det där vita pudret igen… smile.gif

    Schysst bild förresten Mjölkmannen, den hamnade som bakgrundsbild både här och på jobbet.

  • milkman

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 22:16

    bilden är snodd här:
    http://www.ozonekites.se kolla under galleri. (bygger nog på sidan för det kommer upp lite nytt där då och då)

  • milkman

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 14:49

    Äh. Nu får du läsa dina PM rille smile.gif

  • mackan

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 17:24

    Svar till:


    soft!

    Har du möjlighet att scanna o lägga ut?

    [/ QUOTE ]
    köp tidningen för fan

  • mrmille

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 17:28

    Svar till:


    Svar till:


    soft!

    Har du möjlighet att scanna o lägga ut?

    [/ QUOTE ]
    köp tidningen för fan

    [/ QUOTE ]

    gärna, har du en att sälja eller vet du som allsmäktig gud var man kan köpa den?

    Retard!

  • milkman

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 18:04

    Pressbyrån, ICA, vilken butik som helst som har ett tidningsställ längre än 2 meter smile.gif

    Men ärligt talat.. Innehållet sög! Bara bilderna som var fina!

  • cortex

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 18:40

    Mmm, jag gillar speciellt beskrivningen på hur man får stopp på kiten:
    (Direkt saxat ur Åka Skidor)


    Hur stannar man då?

    Många kites är konstruerade så att du helt sonika måste få den att gå i backen för att få stopp på framfarten. Detta gör du genom att styra allt du kan åt endera hållet. När härlighet når marken kollapsar den, med följd att farten avtar. Du måste då åka mot kiten innan vinden fångar upp den igen. Här finns en uppenbar risk att åka över linorna, och vips har du skaffat dig lite nya utgifter. Det finns också kites som har system där du helt enkelt stryper luftflödet, vilket också får den att kollapsa.



    Alltså, allvarligt… har inte Åka Skidor *någon* som de kan skicka artikeln till för korrekturläsning och faktakoll *innan* de publicerar sådana här “kvalitetsartiklar”. confused.gif

    Å andra sidan ger det ju vanliga skidnissar en möjlig inkörsport i vår kuliga sport. Så lite är det väl med den här artikeln som med sex… dvs även dålig är bättre än ingen alls (har jag hört iaf). tongue.gif

    /Kaj(Tech)

  • milkman

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 18:52

    haha Kaj..
    Jag gissar att de har det.. Kolla vart länkarna tar dig.
    Vad säger man`?

    eller… Det kanske är så Mike “the knife” “stannar” när han känner att det kurrar i magen och primadonnan skall nattas för dagen…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vinterns trendsport…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.