Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersport/vinter träning?

  • Vintersport/vinter träning?

    Publicerad av ola_p på 6 december, 2001 vid 15:32

    Vad skall man hålla på med på vintern för att inte kroppen skall förtvina?
    Det får ju gärna vara kul och billigt(även om det är en praktisk omöjlighet att det är både och, men iallafall).
    Förslag?

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • johan-g

    Medlem
    6 december, 2001 vid 17:04

    Beachvolley! Ingen riktigt bra träning men jävligt roligt, och sen får man ju löite sommarkänsla också med sand under fötterna!

  • Knatte

    Gäst
    6 december, 2001 vid 17:28

    Det finns ju några ypperliga sporter att bruka vintertid. långfärdsskridskor kan jag varmt rekomendera. Samma sköna känsla som surfing. Finns det sedan snö blir det ju skidor på längden och tvären. Inte gratis, men kul! Men långfärdskridskor är hyfsat billigt och ger bra motion.

  • ekern

    Medlem
    6 december, 2001 vid 18:04

    Cykling är ett bra komplement sommar som vinter. Det är klart att om det är mycket snö där du bor kan det vara problem (för det mesta ingen snö i skåne), men se möjligheterna istället att dra en runda när det är snö är faktiskt kul. Köp en billig mountainbike så kan du hoja på sommarn när det inte blåser!

    Mvh Ekern

  • jonas-j

    Medlem
    6 december, 2001 vid 18:05

    JAg skulle gå med i något breddlag i någon sport vilket oftast ger allsidig träning. Både ute och svettas i kalla slingan och lyfta lite skrot.
    Gym tror jag inte på, de e svindyrt. Samla annars ett gäng och kör stenhård träning om det önskas

    jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2001 vid 20:45

    Friskis o svettis är mycket bra träning för en vindsurfare. Har tränat med dem i några år och det är bara att rigga och sticka ut på våren.Jag har framför allt kört intensivpass med betoning på styrka,och billigt är det också.Annars så är armhävningar nästan varje dag att rekomendera och gärna någon form av konditionspass.

  • mexi_

    Medlem
    7 december, 2001 vid 11:35

    Jag kör långfärdsskidor när snön finns, annars kör jag stavar och inlines. Kanonträning. Får upp bra muskler i rygg, mage och armar!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 december, 2001 vid 15:17

    surfa…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 december, 2001 vid 18:39

    STYRKETRÄNING = TRÅKIGT MEN EFFEKTIFT. Tränar man ett par gånger i veckan blir det till rutin liksom att borsta tänderna innan man går och lägga sig. Du kommer att njuta ännu mer av surfingen, orka längre än kompisarnan och impa på tjejerna, om det är nu det man är ute efter.

    Mvh Arnold Schwarzenegger

    Ps: Ingen kommer att våga skäla dina prylar!!!

  • ian

    Medlem
    7 december, 2001 vid 19:14

    olika sorters armhävningar, situps o handstyrketräning

  • ola_p

    Medlem
    7 december, 2001 vid 20:15

    Jag har redan en bra mountainbike, men det är redan lite blask här…
    …i ljungskile. snyft.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 december, 2001 vid 20:21

    No mercy…………

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 december, 2001 vid 11:59

    Funkar det för tjejer att impa på killar med muskler oxå?… eller vill ni ha mesar som står på stranden och tycker att ni är sååå coola…? Jag vill inte vara sån… så jag kör gym minst 2 ggr/vecka + springer ett par km några gånger och spelar innebandy 1 gång i veckan… och de tycker jag funkar bra! Lycka till med träningen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 december, 2001 vid 14:42

    Ljungskile!!! Jag bor i Uddevalla och tränar på Motionshuset det är inte gratis men trevligt. Man träffar kul människor och istället för att sitta hemma med polarna och slappa så tränar man och umgås samtidigt. Så att man är stark när vårstormarna anländer.

    /Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 december, 2001 vid 10:12

    Jag tränade där i våras.. Men eftersom man är arbetslös och bor i ljungskile blir det lite dyrt att åka in 3 gånger i veckan.. 🙁
    Men jag ska få en gratis-vecka där snart så jag får väl hård-träna i en vecka.. =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 december, 2001 vid 12:59

    Klättra inomhus!!
    Ger styrka, koordination, uthållighet och det är billigt.
    Dessutom så är det “surfer-attitude” som gäller i denna sport, idioter som skryter om karriär brukar undanbes, medan de som satsar på ett sabbatsår med klättring, surf el. dyl. anses “rätt”.
    Det räcker med ett par pjuck och en kritpåse (totalt 700-1000kr). En windsurfare har mycket gratis, men upptäcker att det finns de som har (mycket)bättre fingerstyrka och pump. -Perfekt helt enkelt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersport/vinter träning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.