• Vintersurf

Publicerad av nlc på 3 november, 2006 vid 08:33

Några funderingar kring hur lämpligt det är att surfa nu när temperaturen börjar krypa neråt.

– Master och bommar: Hur mår av kolfiber i låga temperaturer? Blir de sprödare än glasfiber/epoxi eller funkar det ändå ? Kanske är bäst att köra med en (mindre dyr) reservmast isf att råka knäcka den finaste man har ?

– Brädor: Inte lönt att ta ut en nyinköpt -07:a kanske, men hur mycket stryk tar de av att surfas under +10 (kan inte tro att det var så killarna på Maui tänkte sig att de skulle användas)

– Segel: Lär väl inte må särskilt mycket sämre av lite kyla. Eller?

Erfarenheter, tips, råd ?

nlc svarade 19 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • zoffe

Medlem
    3 november, 2006 vid 11:38

Har vinterseglat 10 år,har inte haft några problem med uttrustningen.Har hört att garantien har något med graderna att göra,men inte hur mycket.Men personligen tycker jag att +5 är gränsen för behagligt.

• nlc

Medlem
    3 november, 2006 vid 12:57
    Zoffe wrote:
    Har vinterseglat 10 år,har inte haft några problem med uttrustningen.Har hört att garantien har något med graderna att göra,men inte hur mycket.Men personligen tycker jag att +5 är gränsen för behagligt.

OK, skönt att höra. Håller mig till plusgrader, man vill ju inte riskera köra av fenan på ett drivande isflak… :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA