Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing VISNING: Onshore Short Film Festival

  • VISNING: Onshore Short Film Festival

    Publicerad av onshore på 26 mars, 2009 vid 18:59

    Nu är det klart! Den 18 april kl 20:00 kommer bidragen i vinterns Onshore short film festival gå live på http://www.onshore.se

    Vid ungefär samma tid kommer visningen börja på Majas i Varberg efter VSKs årsmöte. Det ska bli kul att se alla alster.

    //Tryggve

    mjersen svarade 15 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • mjersen

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 19:04

    fett ös tryggve

  • jonaish

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 19:13

    namnlapp på!

  • hengo

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 20:04

    waddafakk, 18 april då är ju våran snökiterulle oldschool!! ut me sketen nu. elelr är de nån som inte är klar? 🙂

  • sourra

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 20:19

    Det finns vissa tecken som tyder på det ja… Och i samtliga fall är Premiere CS4 inblandat. Lugna dig Henning, ta’n palt.

  • hengo

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 20:20

    hehe fyyyyfyan.

  • sourra

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 00:24

    Haaaaaa! Jag tror bestämt att Premiere förlorade och produktionen vann. Nu börjar det arta sig!

  • axelh

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 02:24

    Hurra!

  • Andy*

    Gäst
    27 mars, 2009 vid 10:10

    Använd FCP istället så kanske det går bättre 🙂

  • aka_kalle

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 11:01

    jag sitter på pc också så behöver minst till 18 om jag börjar rendera nu

  • sourra

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 11:06

    Du kan väl i alla fall skaffa PP CS4 så du kan få grafikkortsstödd rendering. Det går riktigt fort då.

  • neven

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 11:49

    Bäst att inte ropa hej innan vi byter ut alla filer mot originalfilerna, Sourra….

  • aka_kalle

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 11:57

    @sourra 537504 wrote:

    Du kan väl i alla fall skaffa PP CS4 så du kan få grafikkortsstödd rendering. Det går riktigt fort då.

    Ah coolt får nog uppgradera datorn och testa det. Har föröskt göra lite effekter i AE men det krashar efter 30s rendering varje gång.. 2ghz core 2 duo och 2gb ram räcker inte långt. Hur monster är din dator?

  • neven

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 12:00
    AKA_KALLE;537511 wrote:
    Ah coolt får nog uppgradera datorn och testa det. Har föröskt göra lite effekter i AE men det krashar efter 30s rendering varje gång.. 2ghz core 2 duo och 2gb ram räcker inte långt. Hur monster är din dator?

    Jag har ungefär som du, och det kommer man inte så värst långt på. Kan i stort sett inte rendera nånting. Man kan behandla enskilda klipp åt gången i AE, men allt Premiere och all rendering görs på Sourras, som även den kämpar. Jag vet att han har 4 Gb minne iaf.

  • hengo

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 12:17

    Det är därför man inte jobbar med HD 🙂

    redigerade allt på min bärbara mac 2.2 ghz intel core 2duo, 4gbram och en liten lacidisk att rendera mot. Sen var 90% av vårat material piss DV NTSC interlaced så…

    skaffa en separat extern disk som ni bara har till rendering, de e nice.. skaffa en mac när ni ändå är igång också

  • sourra

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 15:00

    Externa diskar är fan roten till allt ont långsamma jävlar som bara ställer till problem. Men nu har jag lärt mig ett och annat om HD, bl.a. hur viktigt det är att sätta projektinställningarna till native för filerna som ingår. Har 2.53 C2D med 4 GB Ram och grejer. Har även lärt mig ett och annat om hur det är bättre att dela upp redigeringen i delar och sen lyfta ihop allt på slutet. Man lär så länge man får lever.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing VISNING: Onshore Short Film Festival

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.