Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vollerwiek rekordfarter…

  • Vollerwiek rekordfarter…

    Publicerad av bjornen på 12 januari, 2012 vid 13:52

    Ryktet går att JvdH har seglat avg på 47+ idag….samt några fler grymma rekord av andra (som dom själva får berätta om)….MEGAGRATTIS!!!

    /Björn

    klang svarade 12 år, 4 månader sedan 19 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • jester

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 14:01

    Saxat från FB:

    Jacques Van Der Hout:
    – AVG (5x10sec): 87,25 km/u (47,11 knopen)
    – MAX: 93,95 km/u (50,72 knopen)
    – 10sec run: 88,6 km/u (47,84 knopen)

  • marden

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 14:32

    spännande..med svenska eliten på samma ställe.
    jag undra vad dom skulle dit o göra när jag leta prognoser fast nu ser jag att det är tyskland o inte i holland 🙂
    fast vind verkar dom haft när 130 kg doeblin körde 5,6–

  • jester

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 15:54
  • swe117

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 17:52

    Ja kom igen nu M3… Rapportera! Ser att du är inne Mattias 😉 vi är nyfikna!!! 🙂

  • larsd

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 18:49

    Jag har ganska bra koll …

  • tobhed

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 18:50

    Jag med…

  • swe117

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 18:59

    Jaha! 😉 Kanske ni kan dela med er då? 🙂

  • tobhed

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 19:11

    Man måste tex segla 5 rundor för att det ska bli ett bra average

  • swe117

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 21:42

    Stort GRATTIS till Mackee och nytt PB!!! (det kommer kanske fler strax 🙂 )

    http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&val=92972&uid=1188

  • thomas-althin

    Medlem
    12 januari, 2012 vid 22:37

    Grymt Mackan! Vilken start på 2012!

  • marden

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 06:49

    fan va nedslående att se mackan 5kn efter jvh och jag själv offast är 5kn efter mackan … = 10kn :mad2:
    grattis till en fin 10 sec mackan.

  • lundvall

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 09:35

    Helt löjligt bra jobbat! Grymt stort grattis!

  • marcus

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 10:07

    Jag det känns inte alls bra att vi kom så lång efter …….vi var alla lite deppade …stället är fantastiskt …men som ni vet är det ofta väldigt svårt att prestera bra första gången på ett nytt ställe …och här hade man inte lång tid på sig att hitta rätt …. …….vi seglade alla tre riktigt kass i början …
    problem med trim (inte så ofta man seglar 5,2 …) och vi var osäkra o seglade för långt från sandbanken. Sista repan hade vi dock alla en toppfart på över 46 knop o 10s på över 44 knop …
    då började vi hitta rätt …men då kom tidvattnet väldigt snabbt (jag o Mattias han inte ens med 5 st riktiga repor)….
    Men nåsta gång då d-lar…..kan lova att det inte kommer skilja några 5 knop då mot tex JVH (som man måste gratulera …han imponerade..) ….

  • lasso

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 10:13

    Marcus, fantastiskt fint kort! Grymt!

  • mattias-j

    Medlem
    13 januari, 2012 vid 11:01

    Jag var kass igår, och nu lite undanflykter 😉
    Nästa gång ska jag vara mer förberedd. Måste ha trimmat grejjorna innan. Jag hade bara seglat evo 2 5,5 en gång innan, och visste inte exakt nedhal och uthal. Detta tog tid på vattnet. Hade ny bom, och det tog tid att ställa in hängseletamparna. 5,5 var STORT igår. Jacques körde 5,5 men hade 10 kilo vikter. Marc(k)usarna körde 5,2 med vikter. Sjukt starkt av Richardson att segla med brutna revben, och sjukt starkt av Emanuelsson att kunna ge allt efter sina krascher. Martin sa både till mig och Markus att han aldrig sett en värre krasch än den Markus gjorde. Slog i botten och klotade 3 varv, som en boll. Blod rann nerför kinden, men han körde ändå. 3 decimeter reva längst ner i seglet…Han sitter på akuten just nu. Vidare så hade jag lite problem med min stortå, bröt den förra året och lyckas slå upp skadan gång på gång. Nu senast slog jag i den och fick blånagel. Den började släppa igår efter typ 3 rundor. Det kändes som en kniv i tån varje gång jag skulle gå stroppen. När jag kom iland och tog av mig skon så satt nageln kvar i skon och den var utbytt på tån mot koagulerat blod. Jag missade typ 100-150 meter av startsträckan p.g.a detta då det tog lite längre tid att komma i stroppen. Kanske missade jag lite ingångsfart p.g.a detta, men jag kan inte skylla på det men det kan ha varit en bidragande orsak. Helt klart är att jag var överrigad och vågade inte riktigt gasa. Sen såg vissa ställen lite luriga ut längs revet, med små minideltan där tidvattnet gick in och ut. Där var det riktigt grunda partier när vi kom ut, men de gick att segla över senare. Dock var jag lite väl feg och åkte lite långt ut. Tyvärr fick jag någon typ av spik, ungefär som Steve fick i WK jag hade 47 knop i display, men det fanns ingen sådan fart i datorn. Sorry till er jag gav fel farter igår, men jag var lite glad trots besvikelsen…

    Men det var en kul roadtrip, och det måste bli en revansch resa dit igen….

    Jacques hör verkligen hemma i toppen på GP3S, vilken kontroll….

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vollerwiek rekordfarter…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.