Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › w-surfarna häckar på land???
-
w-surfarna häckar på land???
Publicerad av calle_kuling på 5 april, 2003 vid 09:06*pyttsan*
Det jag funderar över är hur mycket snön påverkar kyleffekten… mest psykologiskt kanske?! calle_b svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
När blir man överriggad med 4.0 segel? I Visby känns det som det skulle ha räckt med 2.8 – 3.5 kvm segel! Det svåra i dessa vindar är väl att man lätt förlorar höjd… Svårt att övertyga sig att våga sig ut!!!
-
När det tokblåser blir även brädan för stor o det räcker inte med bara ett litet segel. Oftast går det bra inne vid land att kliva på o dra iväg men sen kan det bli särtsamt om du upptäcker att 4,0 är toköverriggat när du kommit ut en bit…………
-
Jo, men jag har ganska liten bräda (ca 80 liter) .. Men det behöver inte vara tillräckligt litet för det. Ska testa lyckan i hamnen i Visby nu istället! Inga vågor och uppåt 20 m/s.. borde gå undan!
Fortfarande för stor fena dock (29 cm). -
Fenan blir intressant. Hörde just från Gotland att det går något SÅ IN I HELVETE!!! Tar för övrigt tillbaka det mesta jag sagt om stora Värtan.. Tips till någon som är sugen:
Starta från Djursholms tennisbana, bortom Framnäsviken så får ni det bästa Värtan kan erbjuda. Önskar att jag inte satt på jobbet, och att det var runt 5-6 grader varmare…
Har aldrig sett det stället gå av så hårt som det gör nu.
-
Har fixat en filmsnutt från lördagens segling i hamnen. Det blev inte så mycket pga att jag var ”något” överriggad.. Fick kämpa som en dåre hela tiden för att hålla i grejjerna, så det blev tyvärr inga dubbla bakåt. Kylan var absolut inga problem heller, inte konstigt eftersom jag var i skydd från vågor …
Meine damen und herren – [url=”ftp://gw:[email protected]:123/5april03_HamnenSurf.mpg”]ftp://gw:[email protected]:123/5april03_HamnenSurf.mpg[/url] Om min dator inte är på (på ex. nätterna), så gråt inte, utan försök igen en annan gång. Lyckades inte ladda upp filmen på steffos ftp .. avbröts hela tiden!?!
-
Haha! Faaaan va niiice!! Pungdrag i grejerna!
Fint väder hade ni oxå! Stack du ut nån gång till dyningen?!
Havet måste ha påmint om en häxkittel modell stor, med galna prylar i, eller med andra ord, galet mycket vågor?
Jag gillar ljudet i filmen
Fenan såg ut att va lite stor, o brädan med faktiskt? Men det är väl inte varje dag det blåser så mycket….
Ha d gott!
Logga in för att svara.