Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › wakeskate
-
wakeskate
Publicerad av bohm på 27 november, 2006 vid 20:08Vilka märken har wakeskate för kite? Nån som vet nån video som man kan tanka hem där dom kör wakeskate?
skejtar_henke svarade 18 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 37 Svar -
37 Svar
-
Liquid Force har några, dom planer dock inte tidigt, så det e ingen letvindsgrej.
Du kan hitta dom på http://www.liquidforce.dk/
Billigaste e typ 1.000 skr
-
kolla in awake eller autofocus för lite wakeskate session. Även unhooked 1 och 2 ska har dock inte sett dom filmerna. någon som har dem och vill dela med sig eller byta 😀
-
Behövs ingen specialare funkar bra med vanlig wakeskate
-
sidpiraya wrote:Behövs ingen specialare funkar bra med vanlig wakeskate
Hej Sid, hur mkt vind behöver din – funker den til lettvind, eller e det som en vanlig bräda?
-
guys I have found a real cheap Liqid force brigade 4.6… you tried it Bandanna?? I want something for those days where you feel you could have just a little more wind… can you reccomend anything better??
Tony
-
Hey Skotten, I talked to the guy importing Liquid Force in Denmark, and he said that all of the LF wakeskates need plenty of wind to get going, so they don´t work in light winds…
-
Jag vill ha en billig som planar fort som är lätt att trixa med.. Var köper man. Nån som har nått lysande tips. Hur långa och bred ska man ha?
-
the Nobile looks like a good bet, shame its sooo goddam expensive though
-
Jag har frågat för mig i Danmark, och tydligen e det bare Nobilen som funkar till lettvind. Wakeskates har för mkt rocker, og kräver mer lyft.
Til lettvind e det skimboards som gäller istället, eller homemade wakeskate med mindre rocker…
Nogen der har erfarenhet med homemade wakeskates? E det bare plywood som skärs til och får lite rocker och sen deckpadding?
-
Pjoter is the lightwind master, I am sure he can show us the light
-
nobilen verkar ju grym…
-
maybe if we all buy one, we can fix a cheap deal somewhere?
Logga in för att svara.